Sunday 1 February 2015

Januarikök och -vardagsrum





I går hände något så ovanligt som att vår säng blev bäddad med överkast och allt, så då måste jag förstås passa på att lufta min Nikon och knäppa några översiktsbilder av inredningen så som den sett ut nu i januari. Jag misstänker nämligen att det inte dröjer värst länge förrän en och annan detalj i gult börjar dyka upp här hemma, och då åker åtminstone vardagsrumsmattan upp på vinden. Gult introducerade jag hos oss förra året, och just nu känns det helt rätt att färgen får göra en comeback. Men inte riktigt än.

Just nu snöar det multum. Tjugo centimeter nysnö hotade de med i går, och den prognosen ser ut att stämma. Jag hade gott klarat mig utan det nya snötäcket, men vädergudarna struntar som vanligt i vad jag tycker, så det är bara att gilla läget. As ever.



10 comments:

Kamomilla said...

Lookin hood!

alegni said...

Kamomilla,
thanks... I think. ;)

Lyckoslanten said...

Ja kära nån så fint! Tänker att jag för ovanlighetens skull har börjat smussla in grönt. Men gult är vackert hos dig, det kommer jag ihåg! ♥︎

alegni said...

Lyckoslanten,
tack, snälla! Ja, grönt är fint, och dessutom vårens innefärg, så du gör helt rätt. :) <3

Unknown said...

Inte så ofta som sängöverkastet är på sängen här heller.Fördelen med att ha sovrum på övre våningen,inga besökare ser oredan :)

alegni said...

Malin,
vi kör oftast utan även om sovrummet är fullt synligt för alla och hela tiden. Den som inte tål se sängen utan överkast får bädda, blunda eller gå hem. ;)

Annika said...

Det är bra, in med färg. Gillar verkligen ditt hem. Så fint. Alltid!!
Kram

alegni said...

Annika,
jo, färg är bra. Piggar upp, men ändå vill jag inte ha för mycket av det goda. Tack för komplimangen!
Kramar!

Unknown said...

Så fint du har det!

Trevlig helg!

Kram Sabina

alegni said...

Sabina,
tack! Kram, och skön helg till er i Kokkola också!