Saturday 20 December 2014

Julförberedelser


Jag har varit nästan oförlåtligt usel på att blogga om mina julförberedelser i år. Jag brukar ha som mål att dokumentera vad jag lagar för mat, vad jag bakar och hur jag pyntar till jul, men i år har jag inte riktigt fått till det.

Här är i alla fall två instagramkollage så att jag har något att se tillbaka på när jag nästa år börjar leta efter julinspiration. I år har jag fått hjälp av yngre sonens flickvän med julgodis och -och kakor, och som vanligt är det min egen hustomte som sköter städningen hos oss.






Av julgodiset är det Mozartkulorna här ovanför till vänster som är bäst. Dem måste jag komma ihåg att laga varje år från och med nu.

6 comments:

Lyckoslanten said...

Bravo! Nu hinner jag både se och kommentera och välkomna dig tillbaka! Då ska jag ändra i blogglistan. Den tog aldrig väl emot den nya länken.
Tack för all inspiration! ♥︎

alegni said...

Lyckoslanten,
Roligt att du hittade hit igen! Tack för kommentaren, och trevligt om jag också kan inspirera någon annan än mig själv. :)
Kram!

Christina said...

Jag är också en usel bloggare i juletid, det finns ju så mycket annat att göra. :)

alegni said...

Christina,
fast egentligen är det ju konstigt, för då skulle det finnas hur mycket som helst att blogga om.

En vacker vardag said...

Lika flitig i köket som alltid ser jag :-) Så trevligt att du har fått en så söt ung dam med dig också. Hoppas att ni får fira jul med hela familjen samlad!

Välkommen tillbaka också, för mig hör du hemma här.

Julkramar!!

alegni said...

En vacker vardag,
jo tack, Åbosonen anländer i kväll, så då är det bara att samla ihop de som bor i närheten.
Och jo, jag trivs ju i köksregionerna, och med nya familjetillskottet.
Varma julkramar!