Monday 21 April 2014

Påskamat




Sådana här helger kretsar allt kring mat hos oss. Det gör det förresten alltid. Hos oss lever vi för att äta och inte tvärtom, hehe. Inte ens min två veckor gamla flunsa, som ökade i styrka i helgen, hindrade oss från att fokusera på maten. Jag är nämligen inte som resten av familjen - jag äter gärna även om jag inte känner mig kry.

På långfredagskvällen hade vi vänner på besök. Det åt vi bland annat åt allt det där söta och goda jag visade i förra inlägget. I går blev det en hälsosammare meny när vår son och min mamma var här på middag. Då serverade vi bara saker från växtriket. Mycket smakrikt. Lyckligtvis blev det över så mycket att vi får äta rester i dag. Det gjorde vi förresten i lördags också. Vi är inte så kinkiga, och har inget emot att äta samma mat flera dagar i rad. Huvudsaken är att vi får ÄTA. (Fast det där var ju en sanning med modifikation, vi äter ju inte längre varje dag.)




4 comments:

Livingroom said...

Så fint du dukat - riktig påskstämning! Visst är det härligt med god mat... mat är livets njutning. Njut av denna soliga måndag! Kram

StrandviksVillan said...

Mums!
Här har vi rester från flera menyer så det räcker ännu i flera dagar... enkelt för mamman ;)
Njut solen idag nu!

Annika said...

Alltid så fint hos dig, Ingela!
Allting!
Gott också.
KUL med reportaget i VBL. Såg det på insta och FB också!
Jättekul.
OCH tack igen för att du skrev om min blogg för en vecka sen. SÅ gulligt och jag blir så glad!
Kramar!

alegni said...

Hemma hos Ingeborg,
så är det - livets njutning! Kram.

StrandviksVillan,
ofta smakar maten dessutom bättre när den fått gotta till sig över en natt.

Annika,
man gör ju sitt bästa. :)
Kram!