Tuesday 15 April 2014

Påskafint





I år känner jag inte för att påskpynta desto mer. Jag har levt med påskgult i hemmet sedan slutet av februari, så behovet att plocka fram ytterligare tecken på den helg vi står inför är förbrukat för i år. Ett ägg får räcka. Och efter helgen är det dags för färgbyte. Jag har redan förberett mig och står i startgroparna inför min rosa säsong. Det är bara att hoppas att jag kommer ihåg att städa ut det gula, för minnet funkar inte längre som förr. I dag har jag lyckats glömma mina handskar i min väninnas bil och min mobil hos mamma. Och sådant är jag inte van vid, jag som alltid förr haft huvudet på skaft. Eller?







9 comments:

Kamomilla said...

Ooh så snygg den där svarta vasen!

Kamomilla said...

...Med det silvriga ägget skulle det stå! Gillar!!

Livet på Vestergård said...

Så fint!
Jag har bara tagit fram några stenägg ur lådan med påskpynt. Blommor får vara påskpynt för mig i år.

lyckobo said...

Just precis ett sånt ägg stod jag jag och pillade på vid Indiska i torsdags, varför VARFÖR lämnade jag det kvar!?!? Så snyggt, och nej det behövs inte mycket mer än så. Nåja,några kycklingar för pojkarnas skull då...
Ha det bra!

Lyckoslanten said...

Det svartvita och även det gula skulle passa finfint i mitt andra hem.
Litet komiskt med minnet där.... känner igen mig alldeles för väl! ;o)

Gugis Pärlor said...

Påsk blir det ändå, med eller utan pynt! Den här tiden på året har jag pastellmani... rosa lär vara sommarens innehit!

Kram Gugi

Anonymous said...

He, he jag har både det silvriga ägget och den svarta vasen här hemma :-) Köpte dessutom ett liggande silverägg för ett tag sen på Indiska så nu har jag två :-)
Tycker din gul-svart-vita period har varit rolig att följa, men lika roligt blir det att ta del av din rosa period :-)

Syssis små funderingar said...

Glad Påsk :)

alegni said...

Kamomilla,
tack! Jag gillar båda, och ställer man dem intill varandra, kan de ju bara bli bättre. ;)

Livet på Vestergård,
jo, nog tycks påsken komma även om pyntet ligger i förrådet.

Lyckobo,
man ska alltid, ALLTID köpa det man gillar. Det är så dumt att sedan harmas efteråt... ;)

Lyckoslanten,
jag kan tänka mig att det skulle, det! Minnet ja, undrar om det går att återfå det?

Guni,
jaa, pastellernas tid är strax inne! Jag ska frossa i dem!

Anna-Lena, ett liggande skulle inte vara så dumt som kompis till detta. Kanske till nästa påsk? Roligt om jag kan underhålla dig. ;)

Syssi,
glad påsk!