Monday 7 April 2014

Nytt från Svärje





Den fjärde april förra året åkte min gubbe, min väninna Mia och jag till Umeå för lite Svärjeshopping, och inte kunde jag ju vara sämre i år, så samma datum blev det Da capo på det, bara att sällskapet var ett annat denna gång. Fyra timmar i Umeå centrum är inte mycket att hänga i julgranen, men egentligen är det väl tur att shoppingtiden inte är längre än så. Kassarna var ändå många och tunga, och hade vi haft mera tid (och ingen bärare, som förra året) hade mina armar nog lossnat av all ansträngning.

För dem som är nyfikna på shoppingen, visar jag några av inköpen. Jag bar dessutom hem himalayasalt, peanut butter (!), ost, ost och ost, två par skor, en scarf, en stor, tung kruka/vas, och lite annat smått och gott till hus och hem.

Vad roligt det är att åka "utrikes", även om det bara är en kort sväng. Dessvärre kom jag också hem med en förkylning, men så fort den är ur kroppen, ska jag njuta av extraenergin jag fick av resan. Tack för sällskapet, Anna-Lena!  




















11 comments:

Sara said...

Så mycket fint! Önskar att jag också skulle få åka till Umeå på en liten tur snart. Börjar verkligen vara LÄNGE sedan jag var där sist!

Livet på Vestergård said...

Så mycket fint du hittade. Lagerhause skulle verkligen få finnas i våra trakter också. Man får helt enkelt bunkra upp de få gånger man besöker den affären.

Liljas Corner said...

Porslinet... Jag har en mugg på jobbet i samma serie,men blommigt mönster, som jag älskar.
Synd bara att man måste spendera så mycket tid på båten, annars skulle jag gärna åka ofta till Umeå!

Livingroom said...

Ja se, våra inköp ser ju ganska lika ut. Kom hem själv igår och hade en stor påse med mig från Lagerhaus.. Önskar verkligen de fanns hos oss...eller åtminstone skickade grejjor ut webbshopen till Finland ;((.

Kamomilla said...

Shopping är liksom aldrig fel!...

Christina said...

Vilka fina inköp. :)

Lyckoslanten said...

Umeå + Shopping = Sant!
Riktigt trevligt att se vad du fick med dig från Svärje! :o)
Hoppas också få tag på senaste tidningen ni figurerar i! ♡

Villa Vinkelhaken said...

Fina saker du shoppat! Älskar porslinet, de har jag med! :)

Kram Jenny

Hantverkarglädje said...

Hej!
Trots att jag kikat in här många gånger har jag aldrig kommenterat men nu måste jag bara säga att du har så himla intressant blogg.
Dessutom dina "Svärje" skålar här i senaste inlägget blev jag alldeles förtjust i.
Kommer såååå gärna igen. Ha det gott.

StrandviksVillan said...

Finfina saker du shoppade!
Jag åker eventuellt över i maj, med facket som bjuder.

alegni said...

Sara,
synd bara att resan dit och tillbaka tar så pass mycket tid i anspråk. Annars skulle man ju åka titt som tätt.

Livet på Vestergård,
precis så! Lagerhaus borde faktiskt öppna här hos oss också!

Lilja's Corner,
jo, trist med så lång båtresa, fast med gott sällskap går ju tiden fort. :)

Hemma hos Ingeborg,
jo, åtminstone borde de ju kunna skicka varor över potten!

Kamomilla,
sällan är det, det!

Fina Christina,
visst! Jag gillar dem också!

Lyckoslanten,
du som bott där känner säkert till guldkorn som en annan inte har en aning om.

HjärtatsVitaHem,
jag fingrade på porslinet redan förra gången jag var där och har tänkt på det ända sedan dess. :)

Hantverkarglädje,
tack! Du är så välkommen tillbaka, så!

StrandviksVillan,
visst gjorde jag! Skoj på kommande för dig då!