Friday 11 October 2013

Vardagsrummet för femtioelfte gången






När man bloggat lika länge som jag är det givet att man upprepar sig både i bild och text, så här ska ni än en gång få se bilder från vårt vardagsrum. Den här gången har vi en ny lampa här inne. Och de orangefärgade detaljerna hänger med än så länge. Ibland överraskar man sig själv.




Vad trist det är med mörkret som lägger sig över oss om kvällarna nu. Jag är som vanligt kärringen mot strömmen och skulle gärna ge byta bort mörkret mot ljusa nätter när som helst TROTS att jag äger närmare tusen (en liten överdrift kanske, men bara en liten) ljuslyktor. Det är faktiskt inte så värst ofta som jag kommer mig för att tända ljus i dem. Det händer nästan bara om jag fryser, och det har jag tack och lov inte behövt göra än i höst. Och sedan vi började elda i kakelugnen på morgonen i stället för på kvällen, känns det sällan ruggigt här inne. I höst har vi inte eldat på riktigt en endaste gång ännu. Gotta love that





8 comments:

StrandviksVillan said...

Du får så gärna visa en femtiotolfte gång också :)

Själv tycker jag det är mysigt med kvällsmörkret. Just nu åtminstone, men inte så länge till, det vet jag...
Här tänds nog ljus sgs varje dag.

Ha en trevlig helg! kramkram!

Annika said...

Ja, du får gärna visa!
Du har ju så fint.
Vilken otroligt söt ugglekruka mitt öga skådar. Urgullig.
Ditt hem, skulle gärna flytta in...

Kollade veckans avsnitt av halv 8. KUL med Vasa, hoppas de återkommer till Öbotten. De har ju sååå många tittare där.
Kände du ngn av dem som var med?
Tyckte det kändes som helt rätt vinnare iaf.
Gillade speciellt Tapi.

Kramar!!

Anonymous said...

Snygg matta! Får man fråga var du köpt den?

alegni said...

AC, det ska jag lägga bakom örat! :)
Trevlig helg ditåt också!

Annika, tack snälla för komplimangerna!
Giovanna i Halv åtta känner jag, och både för- och efterrätten har jag lagat tillsammans med henne några gånger. :) Ebba som delade vinsten med Tappi har gått i samma skola som våra grabbar och hon är dotter till en av Hasses gamla polare. Kram!

Anonym, mattan är från Asko (www.asko.fi).

Annika said...

Nej, men vad ROLIGT!!!
OCH jag kan tänka mig att det G lagade var gott.
Tänkte på dig under programmet. DU borde ha varit med.
Men, jag hoppas att de kommer tillbaka Öbotten.
Som sagt!!
Kram igen!!!

alegni said...

Annika, jag skulle aldrig klara av att vara med - skulle nog ligga vaken och oroa mig en månad i förväg! Kram igen!

Christina said...

Den där krukan är så häftig. :) Ha en trevlig helg!

alegni said...

Christina, tack! Hoppas din helg också var trevlig!