Friday 4 October 2013

Kanelbullar




Kanske inte riktigt vad doktorn ordinerat, men ibland måste man ju unna sig... Unna mig tänker jag också göra den 15:e, för då säljer Folkhälsan här i vår kommun bröstbakelser till förmån får bröstcancerforskningen. Jag har redan lämnat en beställning på några bakelser, så det kan jag ju inte längre backa. Det är bara att offra sig för den goda sakens skull.

Dessutom hade jag faktiskt orsak att baka, för vår guddottern kom hit i går för att ta in på vårt bed & breakfast. Jag försökte också locka sonen i grannstaden att komma över på fika, men det är sällan han har tid för oss, så där drog jag en nitlott. Jag hoppas på bättre lycka i det avseendet i dag.

5 comments:

Snäckskalsdalen. said...

Haha, ni har också en guddotter som checkar in nu och då, det har vi också. Fast numera är det inte bara hon, det är hela entouraget....man och barn och grejer och två rum behövs......puuust.

Ja, jag skulle bakat kanelbullar idag, men jag liksom bara hamnade här i bloggvärlden. Men det är inte för sent ännu!

Trevlig helg, kramar!

Annika said...

MUMS!!
Skicka hit ett gäng :-)
Hörde på amerikanska medier att det är taco-dagen idag också, haha.
Himla passande på en fredag :-)
KRAMAR!!

Lyckoslanten said...

Det blir nog inga kanelbullar bakade här idag. Däremot har jag virkat kanelbullar med eleverna. Låter bra med bakelserna. Sådana skulle jag gärna stoppa i huvudet! ♥

Liljas Corner said...

Jag ska snart iväg på after work och hoppas få i mig en kanelbulle då (även om jag iofs åt en redan igår...).
Den där rödbetsröran! Oj, va jag blev sugen. Tack för den, mästerkocken med det fina köket!

alegni said...

Agneta, så länge det bara är en som kommer är det ju inget besvär. Fast jag tror det vore kärt besvär hur som helst. :)

Annika, tacodagen hoppar jag gladeligen över... kanelbulledagen är det värre med. ;) Fick du bullarna jag skickade?

Ann-Lis, mycket hälsosammare hos dig...

Nina, fick du någon bulle? Jaaa, jag rekommenderar verkligen rödbetsrätten. Måste själv laga den snart igen!