Monday 23 September 2013

Vårrullar på hösten



Det finns några maträtter som alltid står högt på mina matgästers önskelista - största favoriten är sushi, men också vårrullar och falafel står högt i kurs. I går var det vårrullarnas tur. Jag brukar föredra att tillreda mat som inte kräver någon större ansträngning och så få arbetsmoment som möjligt, men ibland är det ju roligt (och gott) att lägga ner lite extra kärlek i matlagningen. I synnerhet på söndagar då vi är fler än två runt matbordet.




Det var enbart nöjda miner efter middagen i går. Inte för att det i vanliga fall brukar klagas så mycket heller. Mina söner brukar säga att de fått äcklig mat en gång här hemma. Det var hösten 2002 när jag tillredde purésoppa med min nya blender, och soppan innehöll för mycket potatis och blev för klistrig. Det är ett ganska gott betyg med tanke på att sönerna i dagens läge är 21 och 22 år gamla. Skryt lagom, kärring, eller hur?



6 comments:

StrandviksVillan said...

Vårrullar är sååå goda!

Lyckos... här gnälls det nog på maten var och varannan dag... Men igår minsann, då gjorde jag nog den godaste älgkalven nånsin! Så mör att den ramlade sönder i sin ljuvliga sås ;) Sen efterrätt på det - tänka sig, hos oss?!

Alltid impad av dina trevliga dukningar :)

alegni said...

Det låter gott, AC! Tack för komplimangen. Något måste man ju göra för att få guldkant på tillvaron. ;)

Anonymous said...

:) det är nog tillåtet att "lyfta på svansen" åt sig själv för det är ju inte så ofta någon annan gör det :). Det ser jättegott ut! H. Lena

Liljas Corner said...

Jag tycker minnsann du gör rätt i att skryta lite ;) Jag har bara ätit vårrullar på restaurang. Thai House har dom bästa, vilket är ett dilemma, för i övrigt gillar jag Spices bäst.

Annika said...

Härligt!
OCH gott.
Älskar vårrullar.
Har dock aldrig provat att laga ngra på egen hand.
SAKNAR Österbotten!!!!
Kramar!!

Anonymous said...

Nej, det är inte skryt, bara att se och erkänna sig själv :)
Duktiga du, själv kan jag inte koka sådan mat..
Visst är det väl ändå tur att man som mamma har förmånen att koka världens godaste mat ;)