Tuesday 13 August 2013

Nytt i gästrummet



När folk flyttar ut och in sätts en del bollar i rullning här hemma. I sommar infann sig plötsligt ett behov av en säng till i huset, så då köpte vi en sådan här soffsäng för en någorlunda billig penning. Den flyttade in i gästrummet då sängen därifrån flyttade in i gubbens nya hobbyrum/gästrum nr. 2. Hobbyrummet är förresten ett rum som gubben helst inte ser att jag lägger mig i när det gäller dess inredning. Helt och hållet har jag inte lyckats hålla mina fingrar i styr, så en matta, ett sängöverkast och en gardin har jag faktiskt fixat dit. När rummet så småningom blir klart, ska jag knäppa några bilder och visa er hur det blir när jag inte får styra och ställa...

9 comments:

Kamomilla said...

Väntar med spänning på hur det ser ut när han bestämmer :)

Liljas Corner said...

Hihi, instämmer i Camillas kommentar :)
Grymt stiligt med allt det svartvita där!

Jeane M. said...

Simply chic and cozy. Love the black and white combination for interiors. Got my eye on your next posts.

Monica said...

Nej men oj... det verkar vara samma järnsäng som vi har i paviljongen, fast naturvit kanske lite beige...
Jag visste inte att den också fanns i svart..
det hade jag också viljat ha..

Snyggt är det hos er med de svarta,
väntar på mera bilder.

Ha det bra
Monica

Unknown said...

Fint! Har själv funderingar på ett rum här hemma som står tomt. Ska till o börja rusta. I bland vet man varken ut eller in, tills man har bestämt sig ;) inspirerande bilder du bjuder på!

Snäckskalsdalen. said...

Väldigt väldigt snyggt och stiligt, men jag nöjer mig med det lilla huset jag bokade i tidigare inlägg!
Kramar

alegni said...

Kamomilla, hehe, spänningen stiger. ;)

Nina, se ovan. Jodå, svartvitt är stiligt, men lite färglöst. :)

Jeane, thanks.

Monica, jo, det ser ut att vara samma sort. Blir roligt att torka damm av sängen... not!

I skuggan av..., det är ju det där med att bestämma sig, jo. Mitt problem är att min smak ändras ungefär lika ofta som solen går ner!

Agneta, jag har noterat din bokning! Kram!

StrandviksVillan said...

Supersnyggt!!!
Visade bilden åt min kollega, hon sa: där skulle jag absolut vilja övernatta :)
Angående damm på sängen: sätt på det där borstmunstycket på dammsugaren istället för att försöka torka med trasa ;)

Hope to see you soon! kram!

alegni said...

AC, men vad roligt, hon får boka in sig här om hon är i trakten någon gång.
Jag ska tipsa dammsugargubben om munstycket. ;)
Me too, kram!