Thursday 30 May 2013

Lovely Lily of The Valley


I början av tideräkningen på vår tomt hittade maken ett par liljekonvaljer, som han grävde upp och och grävde ner på ett annat ställe. Numera har vi ett litet hav av liljekonvaljer som sprider en bedövande väldoft när man passerar det. Dessvärre hamnade liljekonvaljhavet bakom växthuset, men om man plockar in en liten bukett, har man lite större glädje av såväl blomman som doften. Love, love, love it!

För att aktivera mig lite mer i bloggvärlden efter att ha legat lågt en längre tid, ska jag försöka svara på era kommentarer här i mitt eget kommentarsfält, så är det något ni undrar över, får ni kika in igen för att kolla mitt svar.

Vi njuter av den tredje veckan med fantastisk högsommarvärme hos oss! Det är knappt så att man tror sina ögon. Samtidigt är man rädd för att värmen inte ska räcka till över hela sommaren. Det är så typiskt mig att bekymra mig över sådant i förväg, men det är svårt att bli av med ovanor man haft hela livet. Njuter av varje dag, det gör jag i alla fall.


11 comments:

junhe said...

bara älskar dessa söta blomster jag med!!! hoppas du får en fortsatt varm & härlig helg =)
Kram/ junhe

Annika said...

Ja, de är ljuvliga och underbara!!
BRA med svarskommentarer i eget fält. SÅDANT gillar jag!!
Kram!!

Nilla Q said...

Liljekonvaljer som är så fint!! Upptäckte att det växte en hel massa av dem längs med vägen och hade tänkt att jag skulle plocka en bukett, men sen blev jag alldeles för trött och tog mig inte ut nåt mer...

Kram Pernilla

Liljas Corner said...

Alldeles, alldeles underbara. Jag skulle vilja plantera in någon planta på vår gård också, men jag ska hitta en bra plats åt dem först. Vi fick in ett lass med liljekonvaljbuketter till Anemone igår då jag var där och oj! vad det doftade!

Christina said...

Liljekonvaljer är en av mina favoritsommarblommor. Å du är inte ensam om att gå och hoppas på att värmen inte tar slut för fort.

Odin said...

Liljekonvaljer är underbara och jag
älskar också denna blomma, synd att min man har astma så han klarar inte av doften. Så en bukett här får i bästa fall stå utomhus.
Njut av värmen och den kommande helgen!

kram från: Odin

Unknown said...

Väldigt vackra och doften är ljuvlig!

/Nina

Anna-Lena said...

Ja, vet du jag satt just och oroade mig för samma sak idag - att sommaren ska vara över när jag får semester i juli. Får passa på att njuta nu! Liljekonvaljer är mina favoritblommor, de är både fina och doftar gott!

alegni said...

Junhe, vi har haft strålande sol och högsommarvärme i tre veckor, så liiiite regn skulle inte skada. ;)

Annika, jag vet att du gillar det! Jag har haft dåligt samvete alla år för att jag inte besvarat dina kommentarer här!

Nilla, gör ett nytt försök i dag. De har väl inte blommat ut än?

Nina/Lilja's corner, där sa du något. Jag borde kanske flytta några plantor till ett synligare ställe!

Christina, jag kan anta att vi är fler!

Odin, vad trist! Vi har också allergiker i huset, men liljekonvaljerna stör inte, tack och lov!

Nina, doften är alldeles hänförande!

Anna-Lena, fast semester är semester oavsett vädret, eller hur?

Sara said...

Försökte ifjol ta hem några liljekonvaljer från villan och planterade här hemma på gården. Men det verkar nog inte ha överlevt :( så synd! Jag älskar liljekonvaljer. De är så ljuvliga!

alegni said...

Sara, du får ha tålamod, de kanske dyker upp ett annat år.