Tuesday 30 April 2013

(Färg)Glad Valborg!




En så här färggrann dukning har jag aldrig haft tidigare, men det gäller att smida medan järnet är varmt. Duken köpte jag redan förra sommaren, men då var jag inte riktigt mogen för denna färgprakt än. Under vintern har jag mognat så pass att jag nu klarar av den. Inte bara det, jag störtgillar den nu.


Solen lär lysa med sin frånvaro i kväll, så vi får hoppas att värdfolket och gästerna lyser upp tillställningen i stället. Och så hoppas vi givetvis att maten blir någorlunda lyckad. I mitt huvud låter det åtminstone gott, det jag ska bjuda på.

Ha en riktigt trevlig valborgsmässoafton nu, allesamman, och en glad första maj på det!

5 comments:

Nette Cecilia said...

Glad första maj till dig också ,vacker dukning ,kram Nette

Snäckskalsdalen. said...

Å vilken vacker dukning! Vilka underbara färger, jag blir ju glad ju!
Så fin du är i ditt längre hår (tänker på bilden till höger, som du lagt in).
Agneta kram

Annika said...

Jättefin dukning!!
OCH jag hoppas att er Valborg var fin!
Önskar dig en fin Första Maj!!
Kram!

Linnéa said...

Vilken härlig dukning och duken råkar du inte komma ihåg varifrån du köpte? Skulle hemskt gärna ha en likadan.
Linnéa

Christina said...

Vilken färgsprakande dukning. :)