Friday 8 February 2013

Olivolja



Nu skulle jag be att få tipsa om två goda olivoljor som finns att fås i Vasa i dag. De säljs i den lilla delikatessaffären vid Il Banco. Den ena är en ren olivolja (12 euro för 1 liter) och den andra (4 euro för 2,5  dl) är smaksatt med citron. Jag har inte tidigare varit någon stor vän av just olivolja, men i och med att mina smaklökar helt vänt ut och in på sig själva sedan i höstas, passar smaken min mun numera. Olivolja smakar ju sommar! Bara att doppa en brödbit i olja är ju hur gott som helst.


4 comments:

Sabina said...

Tack för tipset! Jag älskar också olivolja, kunde inte klara mig utan. Men dessa två har jag aldrig prövat.

Vad spännande med konserten ni skall på, det är alltid kul att ha något att se fram emot!

Ha en skön helg!
kram Sabina

mammaxtre said...

Jag gissar att Olivoljan finns i var mans kök. Finns hemma hos mig iallafall :-)

Ha det gott

Anonymous said...

Olivolja med citron, färsk timjan, lite honung och flingsalt drizzlandes över en fräsch sallad = oh yes I am in heaven.
Har inte kollat in den där butiken ännu. Måste komma ihåg det nästa stads-varv.

Anonymous said...

Olivolja med citron, färsk timjan, lite honung och flingsalt drizzlandes över en fräsch sallad = oh yes I am in heaven.
Har inte kollat in den där butiken ännu. Måste komma ihåg det nästa stads-varv.