Wednesday 17 October 2012

Hot Apple Cider


Så här ser då den då ut, den varma äppeldrycken jag skrev om i förra inlägget. Dessa Tsaikkaglas (design av Timo Sarpaneva 1957) har jag aldrig tyckt om tidigare, men förra året fick min gubbe dem i julklapp av sin arbetsgivare, och under året har de växt i mina ögon, och nu gillar jag dem jättemycket.


Vi behövde verkligen varsitt glas av den varma äppeldrycken i går kväll då regnet öste ner och det stormade från alla väderstreck samtidigt. Det var en himla tur att man slapp gå ut.

4 comments:

Taina said...

Men Ingela, dessa glas är ju så fina! Jag har flera av dem och vi dricker alltid glögg ur dem.

Ska kanske börja dricka hot apple cider ur dem?

Kram

Annika said...

Hot Apple Cider är så vanligt in da US den här tiden på året.
SÅ GOTT!
Glasen tycker jag är underbart fina!!
Önskar att jag också hade sådana här hemma.
De är retro-coola.
Jag skulle ge mkt för att ha ett dussin sådana i min ägo!!
Krmaar!!

StrandviksVillan said...

Tack för att du bjöd mig också på den goda drycken, det var nåt nytt för mig!

Snäckskalsdalen. said...

Retroglas, verkligen! Och Hot Apple Cider låter som jag skulle behöva nu, för så grått som det är idag, såå..........du milde!
Agneta kram