Saturday 7 April 2012

Påskris och god mat


Oftast struntar jag helt i att ta in påskris, för jag räknar med att de påskhäxor som besöker oss under helgen förser oss med pyntade kvistar. Ni ser att jag inte behövde bli besviken detta år heller.

Just nu håller vi på att smälta dagens middag. Jag har i många års tid önskat att någon skulle förstå att öppna en indisk restaurang i stan, och nu har det äntligen skett. På den restaurangen åt vi årets påskalamm, och vi behövde verkligen inte bli besvikna!

17 comments:

Rockstjärnan! said...

Önskar dig en fortsatt skön påskafton!

lyckobo said...

Häxorna i våra trakter har varit frånvarande i år, godisskålen är nästan fylld ännu!
Era häxor har varit flitiga må man säga, fint påskris :)
Ha en Glad Påskhelg!

Kamomilla said...

När jag kommer dit nästa gång ska vi besöka den, jååkås kååkås?

alegni said...

Ja sehän passaa, Kamomilla min vän!

Snäckskalsdalen. said...

Det var länge sedan jag åt lamm, det borde jag göra igen för det är gott!
Agneta kram

StrandviksVillan said...

Trevligt att häxorna delar ut ris, det var nåt nytt för mig. Här delar dom (kanske) ut egengjorda kort.
Mmmmm... säkert jättegott!

Fin fortsättning på helgen! kram!

Noora`s Day said...

kurkkaahan blogiini! :)

Cornelia said...

Trevligt att häxorna kom med pyntat påskris! Våra ungar brukar måla påskkort som de delar ut.
Gott med indisk mat, trevligt att restaurangutbudet ökar i stan.

Ha en fortsatt fin påsk!

Kram, Nicole

Moster och jag said...

Här delar också påskhäxorna ut små kort de gjort själv. Och för den delen börjar häxorna bli så bekväma att de inte orkar komma då man bor en bit utanför centrum. I går var det endast 3 häxor hit.

Jag måste nog prova indiska restaurangen nån gång.
God fortsättning på påskhelgen!
Kram Maj-Gun!

Liljas Corner said...

Den resaurangen har jag väntat på att få besöka. Roligt att höra att du inte blev besviken, då kanske det blir av snart :)

Vilken fin, pastellig bild med påskriset! God fortsättning!

Lyckoslanten said...

Virvon varvon tuoreeks terveeks,
tulevaks vuodeks, vitsa sulle,
palkka mulle!
Nu önskar jag inte ris utan hälsa till dig och restaurangen har jag hört om och ska pröva snart!
God fortsättning! ♥

Vallypee said...

I will never be able to keep up with your posts, Ingela. You are so prolific. Anyhow, this is just to say I've enjoyed going through the last several. I love the picture of Hans looking out at the snow, and the one of you is also great. How do you manage to keep looking so young! Beautiful photos of lovely things as always.

mammaxtre said...

KOmmer häxorma med pyntat ris till er. Det gör de inte hemma hos mig.

Kanske är dte därför jag inte har fjädrar i riset i år :-)

Ha det bäst!

Annika said...

Fint om påskkärringarna kommer med pyntade ris. Visste inte att det gick till så i finland.
BRA med indisk restaurang i Vasa. Det är ju SÅÅÅ gott.
Kram!!

Vecka - Vecka said...

Vi såg bara några häxor då vi var ute och gick.. Fint ris dom hade med sig!

Livet på Vestergård said...

Ja den resturangen ska nog prövas :)
Här har vi ätit mycket och gott hela påsken så nu stiger jag absolut inte på vågen...
Ha en fin dag! Kram Kicki

Louise said...

Gillar dina påskpynterier i inlägget nedan!