Saturday 4 February 2012

Klok som en lugga


Ugglor, eller luggor som vi kallar dem hos oss, är ju väldigt trendiga i dag, och jag som är så lättledd måste så klart också ha en sådan. Den här har redan bott hos oss i flera veckor, och jag väntar fortfarande på att klokheten ska smitta av sig från lugga till människa. Och skulle man nu få för sig att luggan inte är tillräckligt klok, kan man ju trycka in ett ljus i skallen på den så den dessutom blir ett ljushuvud. Sådana tankar denna kalla lördagsmorgon strax innan målarpenseln ska få börja jobba igen. Jo förresten, termometern visar äckliga siffror fortfarande, -29,5 för att vara exakt.

11 comments:

Liljas Corner said...

Den ugglan såg jag nånstans nyligen, och nu då jag precis fått den ur huvudet så visar du den! Love it! Fast jag älskar ju allt som har med ugglor att göra...

Hoppas du har det bra i kölden. Jag börjar bli lite rastlös, så jag får nog lov att trotsa vädret och försöka få med gubben ut nånstans idag.

Kram!

StrandviksVillan said...

Urk - verkligen äckliga siffror hos er! Vi har väl haft som kallast 28... Idag däremot varmare.

Hmmmm... jag tycker nog inte den luggan ska bli nåt ljushuvud. Skulle i mina ögon se lite märkligt ut?! Den e så söt som den är :)

Vad hade du för fint under soppkoppen på andra bilden...? ;)

Trevlig helg! Själv ska man jobba... Kraaam!

Anna-Lena said...

Ugglor är fina! Ugglor har en lite speciell betydelse hos oss eftersom dottern är en uggla på dagis :-) Har länge funderat att hon borde ha nån form av uggleprydnad eller tavla i sitt rum, men jag har inte hittat nåt ännu.

Så Vitt Jag Vet said...

Trodde först att jag läste fel.. Jag med mina bokstäver som dansar ibland, men såg sen att det faktiskt var luggor... Skojigt ord har aldrig hört det..
Kraam
Sanne

Nette Cecilia said...

fin uggla ,tempen borde nog vändas nu ,håller med att det är bra nu ,kram Nette

Jes/Vita villa vila said...

Ugglor är ljuvliga! ♥

trollmor said...

Såg någonstans att ugglor i kuddform. Ugglor är fina.
kram

mammaxtre said...

29,5 är kallt :-)

Ha det gott

Nilla Q said...

Vilken otäck termometer! Tur att jag inte har nån sån här;)

Söt uggla! Tror dock inte du behöver den mer än för prydnad med tanke på all den klokhet du redan besitter. Ditt råd till mig om "punktinsatser" gillade jag verkligen! Det kommer jag ta fasta på, speciellt under vintertid;)

Ha en skön kväll!

Kram Pernilla

Helenas Hem said...

Hej söta du!
Ja Gud vad poppis det har blivit med ugglor, en kompis till mej måste köpa allt som hon ser med ugglor och då menar jag allt... ;)
Söt var din uggla iaf.
Hoppas dagen blir fin.
Kram

Annika said...

Ja, ugglor är verkligen poppis just nu.
Otroligt!
Jag har också ngra söta ugglor i huset.
Nästan -30 är bra bitigt, men jag skulle gärna ha lite sånt ;-)
Kram!