Monday 6 February 2012

Bulldag



Jaha, så var vi där då igen. Vid fastlagsbulle-/semmelmånaden. Den kommer varje år, och varje år förstör den alla goda avsikter. Fast nu har jag lovat och svurit att jag inte ska äta/bjuda på sådana flera gånger denna vårvinter. Förutom kanske sedan när rekryten kommer på permis, i fall han är sugen... Mandelmassan har jag förresten köpt på Ikea, och den rekommendar jag icke. Smakar så gott som ingenting, i alla fall inte som jag tycker att mandelmassa ska smaka.

20 comments:

Linda said...

Ojojojoj, fastlagsbullar är ju min stora svaghet i livet!

Snäckskalsdalen. said...

Ja, jag vet ju att nästan alla älskar dessa bullar. Men jag är inte så himla sugen på dom. Men mannen min är det och han kan äta som han vill utan att han lägger på sig. Så det är väl tur att jag inte längtar så mycket efter dom. Men dina ser onekligen goda ut!
Kram

RockMom said...

Oj fan (ursäkta svordomen i din blogg) var det nåt sånt på g nu åxå, då jag riktigt tänkt börja hålla igen... ;)

mammaxtre said...

Här sitter jag och är sugen på något gott. Tänkte kanske unna mig en skorpa till den te kopp jag snart skall göra mig. Men nu tror jag faktiskt inte att det liksom räcker med en skorpa längre :-)

Ha det bäst!

StrandviksVillan said...

*Ssschhhlurrrp*
Mandel ska det absolut vara, ingen sylt inte!

Signe 1 said...

men gaaahh varför bor vi inte närmre varann?;-)) älskar semlor!!stora kramen

lyckobo said...

Nam nam, har en svaghet för dessa godingar, och kan äta 2 åt gången, *skäms*. Nästan. Mandelmassa måste det förstås vara, synd att inte Ikea-varianten smakade :(

Louise said...

aaaah så gott det ser ut...själv har jag mokat in både det ena och det andra som jag bakade till kalaset...grrr vad mycket det blev över och de nya kläderna jag köpte just före jul bara spänner ;(

Kamomilla said...

Oj nej..inte freasta.. Jag klämde i mig en påse kolhydrater igår och mår apa... ;)


Fin lugga i förra inlägget! :)

Livingroom said...

Nami namn. Ser gott ut. Brukar laga en sats fastlagsbullar vid denna tid . Gillar dem och skulle gärna äte dem lite oftare... Mandelmassan från Ikea har jag inte testat... Men skall alltså inte köpa därifrån...;)
Ha en fin tisdag.

Annika said...

MIN stora svaghet också!
Det godaste som finns i bakverksväg.
Min mamma sulle ta med mandelmassa nu när de ska till Närpes i ngra veckor. FINNS det inte på affärerna??? Har aldrig tänkt på det.
Jag menar, eftersom du köpte på IKEA? OCH min mamma ska ta med?
Frågade inte henne (och de åker till Finland idag), men du vet ju o kan berätta för mig!
Kramar och NJUT!!!

trollmor said...

Ska faktisk synda och äta en semla när det blir fettisdagen. Man blir så himla sugen när man ser dina goda semlor.
Kram

Mamma till 4 said...

Livsfarliga bullar!
Köper jag hem så blir det inte bara en i magen.
Så jag låter bli hihi
Kram Mia

Juanita said...

Å vad farligt goda de ser ut! Å tyvärr måste jag hålla med: de förstör många goda avsikter ;)

Vecka - Vecka said...

Hade suttit bra med en bulle nu då jag känner mig förkyld..
Ha en bra dag!

Jenny said...

Du låter som rena "nätshoppingproffset" Ingela;)

Aahh, vad smarriga de ser ut dina semlor! Jag tar gärna en tack;)

Kraam Jenny

Anonymous said...

vilka ljuvliga semlor du fixat till...bara älskar dessa kaloristinna "tjockisar" =)
ha en fortsatt bra vecka/ kram junhe

bokhyllan said...

En och annan liten semlis har jag allt smällt i mig i år :)

Liljas Corner said...

Omnom. Egentligen tycker jag att fastlagsbullar är lite tråkiga, men det hör ju nog till att man ska äta några. Jag tänkte göra egen mandelmassa i år, kanske det smakar mer som konditoribullar då.

Bella said...

Mums, så gott det ser ut :) Här har det bara blivit en semla i år som snälla svärmor kom med i helgen.

Vilken bitande kyla ni haft i Finland och hörde att det var kallt fortfarande på nyheterna, skönt att veta att vi snart går mot vår :)

Hoppas du får en trevlig helg!

Kramar Bella