Tuesday 28 February 2012

Äta bör man


Eftersom jag jobbar hemma, kommer jag mig inte ut ur huset varje dag. Inte ens varannan, om jag ska vara ärlig. Därför är det desto roligare när jag någon enstaka gång kommer mig iväg på t.ex. en lunchträff. Det hände i dag. Sällskapet var alldeles ypperligt och maten inte alls dålig. Det var dock inte den här maten, en mantagervadmanhaverpaj, för den åt gubben och jag upp i går.

Det är sportlov i våra trakter den här veckan, men hos oss är vi inte lediga, och "sportar" gör vi lika mycket som vanligt.

10 comments:

Lyckoslanten said...

Lunch ute och i gott sällskap är aldrg fel! Jag kan inte heller skryta ned att jag sportar mer än vanligt. Mannen sitter på kontorsstolen och jag beundrar takdroppet, men nu är det dags att gå en sväng! ♥

Livet på Vestergård said...

Den ser riktigt god ut din mantagervadmanhaverpaj!
Lunchträff låter väldigt trevligt.
Kram Kicki

Kamomilla said...

Ser himla gott ut!! Och säkert superkul med besök!!

Gugis Pärlor said...

Att äta lunch ute någongång ibland är rena vardagslyxen! Det gör jag imorgon ;O)

Kram Gugi

Liljas Corner said...

Mmm, va gott det ser ut med tomaterna och rucolan. Jag tycker jag har ätit hela dagen då vi hunnit gästa på tre ställen, men ändå vill magen ha något gott... Äsch att jag inte har några tomater...

Bella said...

Framför allt när man jobbar hemma är det ju mysig vardagslyx att äta lunch på stan eller hemma hos en god vän :) Maten på bilden ser ju rikigt god ut!!

Kramar Bella

Nilla Q said...

Håller med de andra, lunch ute är vardagslyx!! Var längesen nu...

Men i och för sig, så mycket gott som du lagar är det säkert lika lyxigt att äta hemma - i alla fall för den som blir bjuden:)

Kram Pernilla

Jes/Vita villa vila said...

Hej fina du,

Den pajen ser underbart god ut! Mums! Fina bilder också.

Kram Jes

Jenny said...

Hej Ingela!
Vilka vackra bilder på din mantagervadmanhaverpaj,ser gott ut oxå:)

Ha en bra dag!

kraam Jenny

Annika said...

Ser verkligen så gott ut!
Jag äter mest tråkiga luncher, ibland går jag ut i sällskap, men oftast blir det ngt trist hemma. En burksoppa tex...
Kram!