Tuesday 27 December 2011

Ur familjealbumet


Jag ska glänta litet på familjealbumet från vårt julfirande. Julfirandet följde samma mönster som tidigare år och firades i samma sällskap som alltid, d.v.s. med mormor och morfar här hos oss. Vi har förstås ätit mat i mängder, haft julklappsutdelning och druckit julkaffe med diverse tillbehör. Vi har petat på våra julklappar, lyssnat på musik, sett filmer och läst i våra nya böcker.

Den nya på julbordet i år var julsushin. Receptet hittade jag i Strömsöboken. Säg till om ni vill ha receptet, för sushin är verkligen värd att testas och inte alls svår att tillreda.
Detta fanns på vårt julbord i år:

Senapsströmming
Lökströmming
Vitlöksströmming
Curry- och äppelströmming
Ostsill
Citron- och smetanasill
Gravad lax
Kallrökt lax
Julsushi

Sillsallad
Italiensk sallad

Kokt tunga
Rökt skinka
Rökt kalkon
Lantpaté

Vegetarisk chorizo
Svamppaté
Falska köttbullar

Kålrotslåda
Morotslåda

Gräddost
Emmenthalost
Gräslöksost

Kokt potatis

Bröd

Juldricka
Julöl
Julmust
Vatten

9 comments:

RockMom said...

Oj vad de där unga herrarna dina växer (man kan inte ens kalla dem barn längre)

Mumsigt julbord! Nästan så man skulle kunna tänka sig att äta julmat igen, fast måttet egentligen är rågat

Anna-Lena said...

Ni lär i alla fall inte ha gått hungriga från bordet! Det var en lång lista på godsaker det där :-) Julsushin lät ju intressant.

Lyckoslanten said...

Sannerligen säger jag eder... Det var ett julbord som heter duga!
God vecka! ♥

Annika said...

DÄR fanns det att välja mellan, må jag säga!!
MUMS för allting allt.
Julsushi låter onekligen intressant.
God fortsättning.
Kram!!!

Linda said...

Härliga bilder! :)
Jag vill ha julsushi recept! Dessutom undrar jag vad falska köttbullar är? Är det såna som Ernst gjorde i sitt julprogram?

Kramen!

Heidi said...

Herkkua on siinä ollut monenlaista :) Leppoisia välipäiviä sinulle ja perheellesi♥

StrandviksVillan said...

Namnam - det var ett dignande julbord det minsann!

Håll i hatten i blåsten!
kramisar!

Stjärnor & Champagne said...

Herregud vad mat raring:) Mums lät det iaf. God fortsättning och en stor kram från mig:)

Kamomilla said...

Håller med Rockmom- de där grabbarna!! Karlar! :D

Och vilken servering... mums