Tuesday 8 November 2011

Reklamsnutt


Nu tänkte jag göra litet reklam för saker jag gillar. Washitejpen här ovanför har jag beställt HÄRIFRÅN. Allt jag beställt från Faster Alice håller god kvalitet och leveransen är alltid snabb. Kika gärna in, för här finns saker man inte hittar i vanliga affärer! Bland annat HÄR finns olika tips på vad man kan göra med tejpen.


Maison Belles produkter (inhandlade på Säde) blev jag litet smått förälskad i förra året. Diskmedlet är väl ungefär som diskmedel i allmänhet, men kökssprejen tycker jag lämnar färre ränder på kaklet än vanliga putsmedel, och handkrämen är den absolut bästa jag någonsin haft, och då ska ni veta att jag under mina år prövat en massa olika. Förr var jag nämligen helberoende av handkräm. Sedan elvaårsåldern kunde jag aldrig tvätta händerna utan att smörja dem efteråt. Jag hade alltid handkräm med mig, vart än jag gick. För sex år sedan när jag var på sjukhus och var så dålig att jag knappt visste vem jag själv var, blev jag äntligen av med mitt beroende, och numera är jag rädd för att sjunka ner i handkrämsträsket igen, så jag använder inte handkräm alltför ofta. Men när jag gör det, är det denna jag helst använder!

11 comments:

Anna / Sand´s Drömmar said...

Jag använder också Maison belles rengörsinprodukter. Kökssparyen med juldoft är underbar.

Lider av samma tvångsbeteende själv - men med läppomada...

Livet på Vestergård said...

Jag är en "torris" som använder handkräm ofta men jag har faktiskt inte provat Maison belles.
Fotandet av fönstret i gårdagens inlägg skulle gå fort så jag tog det utan blixt men med ganska hög exponeringskompensation.
Ha en fin dag! Kram Kicki

StrandviksVillan said...

Näädu, diskmedlet är inte som andra - det doftar sååå mycket godare! Och nu får ju även lyckliga jag avnjuta det, tack så mycket igen! Korgen är jag också så glad för.
Handkräm har jag på sistone blivit tvungen att börja använda, mina fingrar spricker förfärligt (beror på jobbet) men jag använder också olja.

Ha en fin dag, hoppas du också har sol!
kramkram!

trollmor said...

Tack för din kommentar hos mig.
Du tar så himla fina bilder.Hittar igen miljöer så bra.
Stor kram
ewa

Ninette said...

Åh, Maison Belle är min favorit - gillar att slippa en massa skumma kemikalier (enda minuset är att dom ändå innehåller dofter... Men annars inget nån i min familj är allergisk mot) och så ser flaskorna fina ut också :) Vi använder både diskmedlet, kökssprayen, badrumssprayen och handtvålen och gillar dom allihopa.

Ninette said...

tack för faster alice-tipset också! ska se om det blir en beställning idag - blev väldigt frestad av dom fina silikonformarna som dom har, förutom washitejpen då!

soffi said...

Här är också en som tackar för tipset om tejpen - En beställning är gjord :-)

Anna-Lena said...

Jag tycker mycket om diskmedlet, doften är så underbar. Men Kitchen-sprayen blev jag besviken på, den löddrar ju så förskräckligt i trasan så man blir aldrig av med den. Har haft flaskan över ett år och nu står den längst bak i skåpet och blir aldrig använd.

Washi-tejp blev populärt inom scrapbooking för nåt år sedan så då köpte jag på mig ett stort lager olika tejper. Snygga och användbara!

Kamomilla said...

Jag som inte ens visste att de har handkräm. Den måste jag väl testa, som är så hmla kräsen när det kommer till handkräm!

Lena said...

Och jag tackar också för Faster Alice-tipset! På mitt sätt.. :)

Jenny said...

Hej Ingela!
De där tejperna verkar himlans smarta!

Jag har Maison Belles rengöring för rostfria ytor, den är superbra och luktar dessutom gott:)

Ha en fortsatt bra dag!

Kraam Jenny