Monday 31 October 2011

Beslutsångest

Nu, go' vänner, skulle jag vilja veta vad ni tycker. Det är nämligen så att jag har talat med tomten, och han tror att han eventuellt skulle kunna se till att det står en ny KitchenAid hemma i vårt kök så där lagom till jul. Jag har en Kenwood sedan tidigare, och den är det absolut inget fel på, men jag har önskat mig den andra apparaten redan i många års tid eftersom det finns så många tillbehör till den som 'vi' tycker att 'vi' skulle behöva.
Problemet består i att jag inte kan bestämma mig för vilken färg jag vill ha - en vit, en cremefärgad eller en röd. Min Kenwood är röd, och den är nog en trevlig färgklick i köket, men samtidigt funderar jag på om jag inte borde variera mig lite. Färgerna jag väljer mellan (och alla andra färger) finns HÄR.
Så här ser det ut där skönheten skulle få bo, ifall jag kan välja färg och tomten kommer till skott:



I dag är det den sista oktober, så då ber jag att få önska er alla en:



25 comments:

Livet på Vestergård said...

Så roligt att få se bilder från ditt kök som jag verkligen blivit förälskad i ;0) Jag lider själv ofta av beslutsångest så att råda dig om färgen är riktigt svårt. Jag hade nog ändå valt den cremefärgade eller den röda.
Ha en fin dag!
Kram Kicki

Anna-Lena said...

Cremefärgade skull jag välja om jag vore du. Den har jag länge velat ha själv också, men efter lite googlande så tyckte jag att många verkade missnöjda med Kitchen Aid...den är tydligen inte lika effektiv som andra maskiner och klarar inte stora degar. Fast kanske man ändå inte gör så stora degar så ofta. Har du läst dylika funderingar också? Jag är fortfarande sugen på en KA, men jag vill ju att den ska funka till allt jag behöver den till, så jag har inte vågat slå till ännu.

Kickan Style said...

Jaa en Kitchen Aid skulle man inte tacka nej till!! Lycka till med färgvalet!! :)

Anna-Lena said...

Jo, så kan man ju göra också. Jag måste nog ta mig en funderare om jag ska satsa på en sån eller inte. Jag har en cremefärgad KA brödrost som dock TYVÄRR har slutat funka efter ca 2 år. :-( Borde kolla om garantin har hunnit gå ut (den borde vara två år). Känns ju lite snopet att den inte höll längre än så, för den har ju inte direkt varit i hård användning heller.

lyckobo said...

Oj,vilket svårt val! Den röda är nog piffig. Själv gillade jag också den silver och bronsfärgade... Men om den bara skall smälta in,så är väl vitt ett gott val, men ganska vanligt...?
Happy Halloween till dig också!
...och visst skall du besöka Harrbåda, fina vandringsleder finns det där också...

Jenny said...

Hej Ingela!
Åh ditt kök is to die for, såå snyggt!
Men vilken snäll tomte som ska komma med en KA!! Jag tycker den i gräddvit/creme är finast!

Happy Halloween på dig oxå!

Kraam Jenny

RockMom said...

Jag skulle ta den där rosa <3

Kamomilla said...

Röd, väl? Vad svårt!! Hos oss skulle det platsa med en ljusblå! Nam.

Annika said...

HAPPY HALLOWEEN!!!
Jadu, en KitchenAid ja...
Ja, de är ju galet trendiga hemma. Inte lika terndiga här, det är mer ett vanligt märke. Och priset är mindre än hälften vad det kostar i sve, vet inte vad ni i fin får punga ut med. Kan bara tänka mig att det är mkt...
Visst är de snygga, och du har plats.
Jag skulle välja ngg färg som verkligen står ut!Den röda är ju jättefin
Min syster har en turkos i sitt vita kök, snyggt.
Men jag skulle nog ta den röda.
Älskar ditt kök!!
Kram!

Unknown said...

jag hör de icke-bakande-fruarna så jag vet inte ens vad en kök hjälp är, men färgerna var fina!
gillar halloween äpplena =)

susanne

Fiffiga Systrar said...

å om jag fick välja skulle jag absolut satsa på den ljusblå!!!!! Så fin tycker jag! lycka till! Den komer sitta som en smäck i ditt underbara kök! kram emelie

Monica said...

Ja en sån maskin skulle inte vara fy skam. Jag skulle välja en kromfärgad. Tycker du ska välja den röda eller varför inte en svart!
Kram Monica

mammaxtre said...

Så fint kök du har. Jag är inte ett dugg förvånad....:-)

Jag hade valt en svart om det var möjligt. Men det verkade det inte vara.

Om du vill spela wordfeud med mig så heter jag mamipami. Jag varnar dig, börjar du är du fast :-)

Ha det toppen!

Gunilla said...

Jaa, var i samma sits förra året och velade mellan gräddvit och röd(har röd brödrost och micro) men sen när den äntligen skulle införskaffas just före jul så fanns endast svart kvar...är faktiskt ganska nöjd med den svarta:) Lycka till!!

Linda said...

Jag skulle välja en cremefärgad, en ljusrosa, en ljusblå eller en röd! Nu blev du väl mycket klokare?!;)
Jag har en köksvåg som är sådär isblå, och den gillar jag jättemycket.

Så roligt att se en bild från ditt kök. Så fint!
Kram Linda

Lyckoslanten said...

Hm... För mig skulle det bli cremefärgat, men hos dig i ditt vackra kök passar också röd!
Ja men se så bra rekvisita du hade till denna sista oktoberhälsning! ♥

En vacker vardag said...

Det verkar som en snäll tomte ni har. Kunde du skicka hit honom också tror du? Hm, jag skulle nog rösta på röd eller svart. Vit eller creme blir litet platt i ett vitt kök tycker jag. Du får berätta dina erfarenheter sedan, jag har en gammal Kenwood som fungerat superbra men jag kanske behöver en ny till nya köket :-)

Ha det gott! Kram

StrandviksVillan said...

Vit är ju ett säkert kort.
Men med tanke på vilka attiraljer du har på andra köksbänken så slog det mig genast att en TURKOS skulle passa väldigt fint i ditt kök!

Jaaaa, ditt härliga kök... :)
Avundas den låååånga bänkytan och alla vitrinskåpen.

Stora kramen!

StrandviksVillan said...

Ahh... när jag kollade närmare så är den visst ljusblå den jag menade, men anyway...

Nette Cecilia said...

Creme skulle jag nog välja eller svart om sådan finns ,kram Nette

Nyanser av vitt said...

Jag hade valt turkos eller röd. Men en röd har du ju redan (även om det är en Kenwood) så ta en annan färg...
Kramis

Nilla Q said...

Jaaa, en sån står på önskelistan här med, men jag tror faktiskt inte det blir nån i år heller. men nån gång...!:)

Kram Pernilla

Galleri MochB said...

Happy Halloween till dej med :O) Du kan sätta upp en kitchenaid åt mej också på önskelistan, för min elvisp (obs har inte ens en köksassistent...) låter inte alls bra just nu. Jag önskar mej en vit ;O)

Anonymous said...

Hej!
Vilken vacker köksinredning! Vem är tillverkare?/Stina

alegni said...

stina > köket är planerat av mig, beställt via rj-point i esse, luckorna är tillverkade av http://www.mellano.fi/produkter_sv.html och köksstommarna kommer från storbackas snickeri.