Thursday 29 September 2011

Höstmums


Vår köksträdgård den bara fortsätter att ge


och ge


och ge.

Tänk om man kunde hålla sig och endast äta dessa i deras naturliga form. I stället förädlar man dem och så tillsätter man både socker, mjöl och smör och då lägger sig allt på de mest olämpliga ställen på kroppen. Jag vet att det är ett av många i-landsproblem, och ett problem som inte borde vara så svår att ta tag i och fixa, men man är ju inte mer än mänsklig. En mänsklig varelse som tycker om det som är gott...

7 comments:

Lantliga drömmar said...

Skönt att höra att fler än jag har ilands problem ;) Nilla

Livet på Vestergård said...

Jag åt äpplen i förädlad form senast i går kväll :)
Kanske blir det morötter i förädlad form till kaffet också...

Annika said...

UNDERBART GOTT...
Men ja, varför är allting godare med smör och grädde pch mjöl? SUCK....
Äpplen tycker jag nog är godast precis som de är...GRYMT avis på dina fina äpplen.
Kram!!

Jenny said...

Hej Ingela!
Mmm, det vattnas i munnen när jag ser dina bilder!
Den här veckan har jag försökt äta nyttigt o hålla lite "diet" så jag har bara ätit frukt o grönsaker i sin naturliga form;)

Kraam Jenny

Nette Cecilia said...

Tänk att vara självförsörjande på mat (fniss),kramis Nette

StrandviksVillan said...

Och gott i måttliga mängder måste alla få! Ja, det är faktiskt en rättighet! Det är ju sen en annan sak om man börjar frossa, då är det inte lika okej mera...

Lyckliga dig som har något att skörda!
<3

Ann-Catrin said...

Godmorgon vännen!

Vilka skördar ni har..helt fantastiskt ju..
våra tomatplantor slängde jag för flera veckor sedan, vi hade inte skött dom ordentligt...

Ja tänk om man kunde vara sugen på grönt när sockersuget sätter in..
jag är riktigt sockerberoende tyvärr och äter onödigt varje dag.

Men vad fint ni har det i vardagsrummet, men varför gillar du inte mässingen, jag tycker det var ursnyggt och vilken lycka att ha en så vacker kakelugn!!

Trist att läsa om din mamma,
hoppas armen läker snabbt nu!

Nu åker jag till "vårt" London..
ska tänka på dig i helgen.

Många kramar
Ann-Catrin