Tuesday 5 April 2011

Förra veckan i bilder


Mamma är hemma från sjukhuset, och nu hoppas vi hon repar sig så pass mycket att hon slipper den operation läkarna redan i tio års tid tjatat om att hon borde genomgå. Åtminstone hoppas vi att vi får skjuta upp tankarna om en operation långt in i framtiden.


Doftpåsen (från Säde) sprider väldoft här inne. Affären har en massa olika berusande goda dofter. Av någon orsak för just denna doft mig tillbaka till shoppingcentren i 80-talets USA.


Vännen Ann-Christine överraskade med en vårpresent när hon i sällskap av 4-årig son hälsade på i förra veckan. Snart ska här sås, men än ligger det ett tjockt lager med snö på marken, så jag får hejda mig ett tag till. 


Äta bör man, och i lördags bjöd jag på en getostpaj. Grundreceptet hittade jag i tidningen Birka, men min vana trogen jag pimpade jag den lite för mera smak. Pajbotten innehåller stekt lök (enligt receptet skulle den också ha svamp i sig, men eftersom jag själv är allergisk mot svamp, struntade jag givetvis i den ingrediensen). Intressant vad lite lök kan göra mycket för smaken!

25 comments:

nattugglan said...

Som vanligt.. fina bilder!! Krokus är nog fina..o pajen såg så himla god ut.Roligt att din mamma har repat sej o förhoppningsvis slipper sin operation..O frö.. jaja , jag tror att den biten får jag hoppa över i år.. vår hundvalp Emma är o gräver lite här o där... Skulle jag ha haft ett växthus så skulle det ju ha gått...Kanske jag kan sätta grönsaker låångt bort..vi får se..ha en bra dag!!

Vekarus said...

Pikaista paranemista äidillesi!

Livet på Sjögård said...

Det är så tråkigt att läsa att din mamma igen har varit på sjukhus :( Hoppas hon hålls bra nu!
Och din paj såg helt jättegod ut. Getostpaj är en favorit! Mums!

Och det där med dofter, jag är helt fashinerad av hur gott det doftar i gamlastans butiker så ja brukar gå dit ibland och bara "sniffa". Jo, jag erkänner, jag är helt fast i "doft-drogen" ;)

Nette Cecilia said...

Tur att din mamma inte behöver vara på sjukhus mera,pajen ser jättegod ut ,o så fin present du fick ,kram Nette

Louise said...

Roligt att höra att mamma är på bättringsvägen! Fina bilder!

Syssis små funderingar said...

Hoppas innerligt att mamma din repar sej fort, och att operationen inte behövs. Härliga bilder och aptitretande paj igen en gång.

Bea said...

Hej!
Tråkigt att din mamma är sjuk, hoppas hon får den lindring och vård hon behöver.
Här var det mycket vackert för alla sinnen på din sida.
Mormorsrutor har även jag satt igång med och precis som dig har jag våndats över alla trådar som skal fästas :)
Må gott1 /bea

Kamomilla said...

Skönt att höra att mor din är bättre. Hoppas det bara går uppåt, en operation är nog inget att önska.
Kram

StrandviksVillan said...

Så skönt att din mamma har kommit hem!
Påsen hade verkligen härlig (dock stark) doft.
Finfint inlägg - as always! Förresten, det skulle vara väldigt kul att se dig "in action" med kameran nån gång ;)
Som vanligt rinner snålvattnet av dina matbilder... å det kurrar i magen nu också :P

Ha det gott!
kram-kram!

Bella said...

Så skönt att din mamma är hemma igen, hoppas nu att hon slipper operation och får må bra...

Fina bilder du visar som vanligt och pajen ser ju riktigt smarrig ut :)

Kramar Bella

Signe 1 said...

hej vännen!! hoppas att din mamma snart blir braaaa nu!!

den där getostpajen såg riktigt smarri ut, kanske ska göra den till min fotbollsfanatiska son;-))

ha det gott!

kraaam s

RockMom said...

Bra tips med lök i bottnen..jag ska göra min mexikanska kycklingpaj idag...men tänkte pimpa upp den lite med bland annat persika..det där var åxå en bra idé :)

Snäckskalsdalen. said...

Du verkar ha haft en bra vecka! Det är alltså lök i själva pajdegen, fiffigt, det måste jag prova, lök som är så gott! Var den rå eller lite fräst tro, när man lade den i degen?
Agneta kran

Annika said...

Verkligen fina bilder!
Men o vad vintrigt ni har det.
Pajen ser så otroligt god ut!! Måste testa det där med lök i degen.
Skönt att din mamma är hemma igen.
Kram!

nattugglan said...

tackar för ditt inlägg..jag el vi är beroende av denna plåtksorv som går över kvarken,, om vi vill åka o hälsa på vår dotter...men nu funderar jag o syrran min om vi skulle ta o åka runt..det har vi gjort förut,, o det tar ju sina timmar, men det har det ju gjort med båten nu å..

Puumuli said...

Hoppas att det blir bättre med din mamma!

Otroligt fina bilder, speciellt den där pajen... Man blir sugen...

Ja, vi har också mycket snö på marken på torpet men snön har i alla fall börjat smälta - det finns alltså hopp!

Kram
Sari från Puumuli

Livet på Vestergård said...

Pajen ser verkligen jättegod ut!
Skönt att din mamma repade sig.Vi håller tummarna för att hon ska klara sig utan operation.
Länge sen jag varit till Säde nu, det börjar bli dags att få till ett besök :)
Kram Kicki

Odin said...

Skönt att höra att din mamma är hemma igen. Mat måste man ha och pajen ser jättegod ut. Kanske en paj att pröva på, men lite utbyte av ingredienser blir det nog här oxå. Man får såna härliga vårkänslor när man ser alla dina vackra foton.

Kram

Unknown said...

va roligt att läsa att din mamma är bättre och har sluppit hem från sjukhuset!
härliga vårbilder och den där pajen gör en riktigt sugen =)
ha de bra

susanne

Sabina said...

Härliga bilder, som vanligt, och den pajen ser supergod ut! Lök är så gott. Hoppas din mamma kryar på sig fort, hemma gör säkert susen!
Kram Sabina

Jenny said...

Hej Ingela!
Hoppas din mamma kryar på sig och att hon slipper operationsbordet..

Vilka härliga bilder i det här inlägget:)

Sköt om dig!

kraam Jenny

Skogsdoft & havsbris said...

Vackra krokusar! Och fin present du fick också! Pajen ser väldigt god ut, men själv har jag tyvärr svårt för just getost...
Verkligen rolgt att höra att din mamma är bättre nu, och jag håller tummarna för att hon slipper operation!
Ha det gott!
Kram

mammaxtre said...

Vad skönt att mamma kryat på sig.

Men så mycket snö ni har fortfarande. Vad trist!

Fina bilder som alltid i din fina blogg.

Moster och jag said...

Hoppas din mamma mår bra nu och att hon inte behöver genomgå nån operation.
Pajen ser otroligt god ut.
Ha en skön söndag!!

Vecka - Vecka said...

Hoppas din mamma blir bättre nu!
Fina bilder, och ja, nog vill man börja odla nu!
Och jo, Rom var härligt!