Saturday 29 January 2011

En av mina många passioner


Mitt namn är Ingela och jag är en samlare. Det finns många olika typer av saker som får mitt hjärta att fladdra till litet extra. Glasskålar med lock till exempel. Det är sällan jag kan stå emot sådana, i synnerhet om de inte kostar multum. Den längst till vänster hittade jag i svärmors gömmor, de övriga har jag i något skede köpt själv. 

Dessa har ni sett många gånger. Den till höger med blommor i (och två exakt likadana till) har jag fått av mamma, som köpt dem någon gång på 70-talet, de två andra är relativt nyanskaffade. Det färgranna i bakgrunden är en papperspåse från Indiska som efter att den agerat som fotorekvisita idag blev sönderklippt och förvandlad till ett antal födelsedagskort.

Idag tänkte vi så där smått sparka igång projekt gästrum. Det ska bli lite småkul, tror jag.
Skön helg till er alla som tittar in! Roligt förresten att så många nya läsare hittat hit. Ni är så välkomna, så!

14 comments:

millandante said...

Jag heter Milla och jag gillar dina inlägg!!:)
Så fin Indiskapåse att pyssla med!
Anar att du fick den när du köpte brickorna, som bara är så läckra!

Renovera och njut av helgen!
Kram

En vacker vardag said...

Här finns också en samlare! Tummen upp för glasskålar - med eller utan lock/fot. Piggt med påsen som fotorekvisita. Passar bra en dyster dag som denna.

Allt gott! Kram

Liljas Corner said...

Ooh, man borde handla på indiska bara för påsens skulle! Men än har jag inte tagit mig dit.
Min stora passion är - tydligen - glasflaskor av olika modeller.

Have a fun guestroom! Själv ska jag ila iväg till gymmet efter en något för lång bloggstund.

Syssi said...

Fina skålar å användbara till mycket, både ögongodis å annat godis:) Lycka till med gästrummet.

Unknown said...

Så fina glasskålar du har! Det är nåt alldeles specielt med skålar som har lock! Kul att återanvända påsar! Det blev säkert ett riktigt fint kort av den! Vilken fin ströare du visade i ett tidigare inlägg! Själv har jag varit frånvarande här i bloggvärlden under veckan men har nu tagit igen det genom att kolla runt här på inlägg som jag har missat. Ha en trevlig helg! Kram Lenita

All The Things I Love said...

Jag försökte komma på vad som ligger mig närmast hjärtat, men det var svårt! Det blir nog en delad första plats för gamla plåtburkar, gammalt blå-vitt arabia porslin och trälådor (bl.a). Dessutom samlar jag på två olika arabia porslin. Behöver jag säga att vårt hem är fyllt till bredden :)

Heidi said...

Ompa kauniita! Mun sydän sykkii kaikelle kauniille lasille, erityisesti puristelasisia kermakkoja on kaappiin kerääntynyt ehkä pari liikaa ;) Leppoisaa lauantaita sinulle♥

Nette Cecilia said...

Vi har ju densamma passionen du o jag ,tillika tror jag att det är ett medfött syndrom det där med glasskålar ,trevligt med nya projekt,ha det så bra ,Nette

Lyckoslanten said...

Vackra för ögat är de dina samlarobjekt! Även om jag kanske har sett någon av dem innan tar de sig i en helt ny dager med den bakgrunden.
Ha en skön lördag och lycka till med gästrumsprojektet! ♥

Vekarus said...

Minä jo katsoin, että olet tapetoinut :-)

Iloista sunnuntaita!

Kamomilla said...

Så fräscht inlägg! Får jag prova gästrummet i sommar? :)

StrandviksVillan said...

Härlig färgklick! Undras vad påsen innehållit...? ;)

Tror faktiskt att du fått även mig att bli förälskad i alla dessa burkar med lock. Särskilt om dom står på fot och är lite sirliga och graverade ;)

Ha en mysig kväll! kramkram!

Huset vid ån said...

Hej vännen!
Vilken fin glassamling du har, jag älskar också "gömmor"....
Vad fin tapeten är i bakgrunden, den blev man glad av.....

Hoppas att du får en sköön söndag!
Kraaaaam Therese

Så Vitt Jag Vet said...

Ja super vackra skålar.. Jag har också en förkärlek för glas i olika former...
Men dina är verkliga skönheter..
Ha en bra söndag..
Kraam
Sanne