Friday 26 November 2010

God lillajul och trevlig advent

 
Jag har försökt uppdatera mig hos er andra nu i kväll, men vilken himla massa tid det tar, och dygnet som har så få timmar fortfarande. Jag får göra ett nytt försök i morgon om jag hinner för allt adventspyntande jag har framför mig. I morgon får Union Jack-kudden åka upp på vinden ett tag trots att den blivit en stor favorit hos mig.

Tack för alla komlimanger om min krona. Jag är riktigt förtjust i den själv också. Det var någon som undrade över materialet. Det är väl egentligen bara stommen som är lite ovanlig, och den har jag köpt i järnaffären. Jag såg i dag att det fanns ett liknande band också på Clas Ohlson. Utöver det har jag bara använt band, julganspynt och en ljusslinga. Easy peasy.

God helg till er alla som tittar in här, och jo, missa inte utlottningen några inlägg ner!

20 comments:

En vacker vardag said...

Undrar hur jag har kunnat missa inlägget med hela kronan? Nåja, så virrig som jag är just nu är det inte så konstigt. Kanonfin blev den iallafall. Duktiga du!

Ha nu en riktigt mysig lillajul! Jag tror det blir Stundars för hela slanten på söndag, men vi får ta en shoppingdag ännu innan jul - visst?

Kramar

Livet på Vestergård said...

Ha en trevlig lilla jul och adventshelg!
Kram Kicki

Nette Cecilia said...

Trevlig lillajul i kylan men du får väl sitta inne i värmen,Nette

Heidi said...

OIkein mukavaa adventtiviikonloppua sinullekkin♥

Mina dagar said...

Åh,nu blir jag nostalgisk! Lillajul:)
(benämns ju inte så på den här sidan havet)
Hoppas du får en myyyysig sådan!!!
Kramar Eva

Nilla Q said...

Åh, vad mysigt det ser ut hos er! Trevlig advent till dig med och tack för din hälsning hos mig!

kram Pernilla

lyckobo said...

Oj, hade helt missat ditt tidigare inlägg, en sån underbart fin krona du knåpat ihop!!! Har fått dåliga nyheter om en vän, så min julkänsla är som bortblåst...Ha en skön helg och lillajul du med!

Bella said...

Visst är det mysigt att adventshelgen äntligen är här!! Här på Västkusten yr det stora snöflingor utanför fönstret och det är absolut en stämningshöjare :)

Jisses, vilken ljuskrona du gjort!! Det gillar jag!

Ha nu en riktigt trevlig helg vännen

Kramar Bella

RockMom said...

Glad lillajul på er, hela familjen <3

Pink and white dreams said...

Jättefin ljuskrona i det förra inlägget. Tack för påhälsningen igen en gång. Tack för dina snälla kommentarer!
Ha en skön lillajul!
Kramar

Ann-Catrin said...

Täbk vilken fin tradition ni har med "lilla jul"
Jag har ju en finsk kmmpis och hon pratar alltid så varmt om den

men du vilken konstnär du är.. ljuskronan är gudomlig... perfekt när man kan anpassa storlek så där.. att göra den efter smak.. du är duktig du!
Varm kram
Ann-Catrin, ocg ha nu en fin dag med "lila jul"
själv ska jag jobba..

Syssi said...

Trevlig helg till dej och din familj!

Snäckskalsdalen. said...

God Lillajul till dig och familjen!
Kram Agneta

Huset vid ån said...

Hej vännen!
Önskar dig också en stämningsfull o fin adventshelg!

Många Kramar Therese

Helenas Hem -Om livet på landet said...

Vilka FINA bilder du tar!!! Kronan var superfin. Duktiga du.

Ang min dotter som rymde så....NÄ hon var inte ett dugg bekymrad över att inte jag och lillasyster var med. Hon skulle bara trava på hon. Blev väl lite irriterad när pensionärerna stoppade henne kan jag tro... :) Det var länge sedan som jag var så RÄDD kan jag säga. Fy.

SKÖN LÖRDAG!
kram

Livet på Sjögård said...

Trevlig lillajul! :)

Jo, jag har varit hemma nu, jag tillhörde vår stads sparprogram (vi har ju så skit ekonomi, allt ska de sparas på. de stänger byskolor, sparar in på service och sånt)och fick inte mitt kontrakt fortsatt....men de gör ingenting. de e bara skönt att vara hemma me lillebror, han har inte haft det så lätt i dagis...
Kram

Kamomilla said...

Mysig advent till er alla, önskar fam. Hynynen!

trollmor said...

Det är allt mysigt när advent kommer. Har i kväll gjort advent här hemma. Vilken fin krona du gjort.
Kramis ewa

Skogsdoft & havsbris said...

Trevlig lillajul så här i efterskott, men en fin advent är det ju inte för sent att önskla till dig och din familj!
Jo, det tar en faslig tid att kolla allas bloggar, något jag inte heller riktigt hunnit med på sistone... Dygnet borde ha 48 timmar, men åh så tyrött man skulle vara då när det äntligen blir läggdags! ;D
Jag bara måste berätta vad jag drömde i natt... Maken fick ljuslampetten vi köpte från Säde i höstas i lillajulklapp igår. I natt drömde jag att jag var hemma hos er när ni var borta och spionerade om du satt upp eran lampett... I sovrummet hittade jag den inte, men där bredvid hade ni ett konstigt rum där ni hängt upp en massa inramade tidningsurklipp och andra konstiga tavlor, och där hade ni en ljuslampett som liknade den från Säde, men det var inte den. Kändes lite underligt att gå hemma hos er och snoka minns jag. Ja ja, så man kan få till det i drömmarnas värld! :D
Nu ska vi bege oss iväg och frysa till Strundars julmarknad! Ha det så bra! :)

Moster och jag said...

Du skall också ha en riktigt trevlig helg i det kyliga vädret!
Kram!