Friday 16 July 2010

Världens bästa Ian

Idag fyller världens bästa Ian 18 år! Stort grattis, lille plutt! Fast så liten är han ju inte, utan störst i familjen, faktiskt. Hur kan 18 år gå så fort? Det var ju helt nyligen vi åkte in till bb tidigt på morgonen för att klämma ut den lille krabaten. Fast så liten var han inte ens då, utan hela 4,6 kg när han väl såg dagens ljus.

Så här såg han ut när han var fem:

och så här såg han ut på sin storebrors studentfest nyligen:

Grabbarna, som nu alltså är 19,5 och 18 år gamla, tycker jag ska sluta hönsmamma mig, men hur kan man lägga av med sådant helt plötsligt? Säg mig det, den som vet hur man gör!

12 comments:

Odin said...

*ler* Nej du, jag har ingen aning om hur man upphör att va höns mamma. Har tappert försökt i ett antal år redan själv, men det går nog inte så bra. Jag tror nog att vi är mammor hela livet fast vi försöker töja på hönsmamma rollen.
"Vi håller våra barn i handen en liten tid, men i våra hjärtan för evigt."

Grattis till din sin Ian!


Kramisar

Sanna said...

Ja visst verkar barnen växa upp snabbt, det märker jag redan med våra små.. Men varje ålder har säkert sina sidor. Det kan ju också vara skönt då barnen börjar bli mer självständiga. Min mamma är nog likadan mot mig som då jag var yngre känns det som. Även fast jag nu själv är mamma så kan hon tex. kommentera mitt bordskick i matbordet och har jag köpt något så kan hon säga "men behöver du nu verkligen..?" etc.. :D Mamma är man ju resten av livet så är det ju bara. :)

Grattis till din son!
Ha en skön helg!
Kram

syssi said...

Man slutar aldrig att vara lite hönsmamma, det fortsätter som hönsmormor/farmor ännu :)

StrandviksVillan said...

Grattis igen - till både son och föräldrar :)
Man slutar väl aldrig ha barnen under sina skyddande vingar, men jag försöker ändå lära mina barn att "stå på egna ben och pröva sina vingar" ;) Börjar märkas på den äldste att han närmar sig tonåren, huhuh... Inte så lätt alla dagar. Minstingen kommer jag alltid vara extra hönsig med, men du vet ju varför.

Hoppas jubilaren får en riktigt fin dag!
kram, A-C

Vekarus said...

Onnea sankarille ja hänen äidilleen! Itse tässä ihmettelen, miten poika voi kohta olla 6 :-)

Onnittelut myös turkin heitosta! Meillä mies ei käy uimassa ellei vesi ole vähintään 25 astetta ja silloinkin on vaikeaa, taitaa hänellä olla vieläkin vanhempi turkki :-D

Lyckoslanten said...

Grattis till honom och till era 18 år tillsammans! Jag hönsmammar mig så det står härliga till, men det är litet knepigt när de far land och rike kring, som mina gör. Nåja idag ska jag vandra på stan med en av kycklingarna. ;o)

Gugis Pärlor said...

Åren går så fort, så fort... Grattis till grabben som har nått körkortsåldern!

Kram Gugi

Livet på Vestergård said...

Grattis till Ian!
Ja åren de går och ibland skulle man vilja ha tillbaks lite av åren när de var små och mamma var den mest betydelsefulla personen :)
Men det är livets gång att de ska växa upp och bli självständiga.
Min 17-åriga son tycker ofta att jag är en hönsmamma :)
Jag ser att du haft sköna dagar vid havet också!
Kram Kicki

Lantliga drömmar said...

Ja vart tar tiden vägen? Min äldsta fyller 20 i januari, galet. Nilla

Snäckskalsdalen. said...

Visst är killar i den åldern goa?! Jättefina. Gratulera!

Tack, jag kommer gärna på stört och planterar i dina lådor. Jag har fått sån smak på Finland och Ålande sedan jag trädde in i bloggvärlden.

Fästa trådar, ja, hur många gånger har man inte försäkrat sig om att fästa dom på en gång......det låter så förståndigt och bra, men.....det är något som händer när man kommer igång med virkandet.

Ha det riktigt gott,
Agneta kramar

RockMom said...

Det SKA man inte sluta med, så det så :)

Unknown said...

Då får jag ta o gratulera sonen din! Ja, lite av en hönsmamma är man nog till o från skulle jag tro, för att man bryr sig. Man ä ju helt enkelt mamma o det slutar ju inte att upphöra - så brukar jag säga till mina barn när de tycker att jag hönsar mig ☺ Måttligt hönsande är väl okey...eller... Ha det så gott i sommarvärmen! Kram Lenita