Saturday 31 July 2010

Spännande upplevelser

Vilken spännande dag vi hade igår, Kamomilla och jag! Kamomilla var i Österbotten för att göra ett inredningsreportage från ett väldigt tjusigt hem. Jag är fortfarande alldeles tagen av erfarenheten, men allra mest av den fantastiska familjen vi fick lära känna under dagen. Familjen har blivit välsignad med sju förtjusande döttrar och en charmerande son. Jag är faktiskt lite småförälskad i dem alla just nu, för den värme, naturlighet och öppenhjärtighet som den här familjen utstrålar ser man inte varje dag. Jag skulle gärna ladda upp en massa bilder, men ni får nöja er med tre. Allt annat vore ju oschyst mot fotografen och stjärnreportern. Fler bilder får ni se i en tidning någon gång nästa år! Då får alla ni som bor i Sverige resa till Finland för att köpa er ett exemplar (eller flera) av tidningen.


Kamomilla in action


Idag blir det en aktivitet av ett helt annat slag - maken och jag ska nämligen alldeles snart åka iväg på ett bröllop. Tyvärr är det regnigt och blåsigt och bara femton grader varmt, men det sägs ju att regn i brudkronan ger ett långt och lyckligt äktenskap...

16 comments:

Vekarus said...

Voi kuinka kauniisti kirjoitat, mutta juuri tuota henkeä blogikin hehkuu! Mahtavaa, että pääsit osalistumaan! Mukavaa hääjuhlaa!

Kamomilla said...

Tack för hjälpen vännen, roligt att du ställde upp som cghaufför och assistent! :) Visst hade vi en härlig dag!

Galleri MochB said...

Nu blir jag ju nyfiken :O) Hör av dej sen när reportaget är på kommande...

Nilla Q said...

Sju barn, vad härligt! Ser ut att vara ett väldigt fint hem också. Låter jätteroligt att vara med på en sån fotografering!

ha en skön lördag!

kram Pernilla

Livet på Vestergård said...

Vilket charmigt hem! Hoppas att ni påminner när reportaget kommer i tidningen.
Inget bloggarhem ,eller ?
Ha det så trevligt på bröllopet!
Kram Kicki

RockMom said...

Vilket vackert hem, och vad många barn. Bäst att sluta bara nervös för tvillingarna ;)

Lantliga drömmar said...

Vilka fina bilder ! Nilla

Jenny said...

Hej Ingela!
Åh vilken spännande dag du haft!
Ser ut att vara ett superfint hem ni besökte, får be min faster i Kouvola köpa tidningen till mig sen när den kommer ut:)

Hoppas brudparet fick ett trevligt bröllop trots vädret!

Kraaam Jenny

malla said...

kiitos Ingela kauniista sanoista<3
oli todella mukava päivä ja kiva oli ystävystyä:)te olitte niin lämminhenkisiä ja ihania,että teitä oli heleppo pitää vieraina:)olen iloinen,että olit mukana!tuli ihan tunne kuin olisimme olleet vanhat tutut!

Lyckoslanten said...

Låter som bäddat för en fin historia. Fina bilder1 jag missar inte en nummer av vare sig den svenska eller finska tidningen! Hoppas bröllopet blev lyckat! ♥

StrandviksVillan said...

Ååååh jag dånar av!! Vilket fint hem!!
Imponerande med åtta barn dessutom :)
Jättekul förstår jag att ni hade, vilken upplevelse!

Stor kram, Ann-Christine
(som erkänner att hon är lite avundsjuk ;)

Snäckskalsdalen. said...

Assschhh, så charmigt hem och vilka charmiga barn! Vi väntar ett år då!
Agneta kramar

Gugis Pärlor said...

Vilken superhäftig dag du fick vara med om! Jag längtar tills tidningsnumret ska tryckas! Härligt hem och familj!

Kram Gugi

Mitt smultronställe said...

Hej!!

Ja rgn i kronan blir ju lyckligt...
Ett sååå fint hem förstår att du va nöjd med dagen..

Ha det gott så länge, kram Camilla

Louise said...

Vilken fin upplevelse det måste ha varit - när man nu råkar vara intresserad av olika hem och inredning! hemmet verkar så mysigt!! Hoppas bröllopsfesten blev fin!

syssi said...

Säkert fin upplevelse att få delta i görandet av reportage, å i synnerhet med en god vän.