Monday 3 August 2009

Oh no, mera stugbilder...

Här kommer ett gäng bilder från stugan igen. Kuddarna jag köpte förra veckan fick följa med till skärgården, och jag blev riktigt nöjd med dem där i den gamla soffan. De ger mer karaktär åt rummet än de ljusa, hemsydda kuddarna jag hade i soffan tidigare (se här) .

Som jag skrev tidigare, fick jag gubben övertalad om att koordinaterna skulle sticka ut bättre på en vitmålad gavel, och visst hade jag rätt även denna gång. Jag har ju alltid rätt ;-)

Vår nya radio har hittat sin plats på jorden - på hyllan ovanför soffan. Dock är vi så förtjusta i vår nya radio att den får resa hem med oss mellan varven.

Den randiga nackkudden köpte jag av en gammal studiekamrat under vårt besök i Jakobstad nyligen.

Seaside-skylten är inte alls ny för i år, men är så fin att jag vill visa upp den igen. Den har jag köpt av kamomilla .

8 comments:

Livet på Vestergård said...

Va fint ni har det i "stugan". Nu gäller det att ta vara på de fina sommardagarna.

Vekarus said...

Tyynyt sopivat paikalleen loistavasti! Ja seinästä koordinaatteineen tuli paljon parempi, oikeassa olit :-)

syssi said...

E de månne de som kallas radiovågor när ni har radion me i båten ;)

Kamomilla said...

Du har rätt, soffan får mer karaktär!!! Helt superbra!
Och voj så glad jag blir över att du gillar seasideskylten! :)

Jag blir inte alls ledsen om du gör byxhängarkonstverk som jag gjorde. Ide´n har ju jag också kopierat, om även till egen stil, men i alla fall. Och det är ju därför man bloggar, för att sprida inspiration! så pyssla på du bara, jag är nyfiken på resultatet!!
Kram!

Sabina said...

Det ser så mysigt ut där i er stuga och vilka fina inredningsdetaljer! Stjärnkuddarna...härliga! Passar superfint i soffan.
Ha en bra vecka!
Kram

StrandviksVillan said...

Du har riktiga inredarögon du!
Får alltid till så fina detaljer.
Jättefint där i stugan. Låt komma mera bilder bara :)
Kramis!

♥ Fyra årstider said...

När kan jag flytta in?
Kram Lotta

Nicole said...

Hallå där! Här har det hänt mycket! Så fin stuga ni har (lyckat med mera vitt...) och utedasset blev verkligen charmigt. Härlia omgivningar runt sutgan också! Vi har också varit på skären flera dagar och njutit då vädret äntligen blev fint igen.