Monday 6 July 2009

Long time no see

En hel vecka har gått sedan mitt senaste inlägg. Det har varit en hel del att stå i med i och med begravningen i slutet av förra veckan. Här är en bild på alla herrar i familjen. Jag har inte tidigare sett hur mycket de liknar varandra alla fyra.

På inredningsfronten är det synnerligen lugnt just nu. Det mesta har handlat om blommor på senare tid. Kanske det är så att jag laddar upp inför turen till Ikea inkommande söndag...

I två dagar har vi haft besök av bästaste Minna från Stockholm. Hon är den raraste, snällaste och mest hjälpsamma tjej man kan tänka sig och helt klart min favoritsysterdotter. Visserligen har jag inte flera, men även om jag hade, vore hon helt klart min favorit!


10 comments:

Sabina said...

Vilka stiliga karlar du har... dom två längst till vänster ser ju ut som tvillingar!
Ni tjejer ser också jättesöta ut!
Låter trevligt med Ikearesa. Jag gissar att du inte kommer tomhänt hem! :)
Ha det bra!
Kram sabina

StrandviksVillan said...

Oj vilken fin bild av er båda! Måste varit kul med en trevlig långväga besökare :)

Nyfiken på vad du ska handla på Ikea, hihi! Själv har jag en lång lista klar tills nästa gång :D

Ha det gott!
HUGS!!

Mia said...

Tack snälla söta för dina rara ord. Ibland lyckas man ju få till det hyfsat bra, om både väder, vind, kamera och jag är på rätt humör hihi...

IKEA-shopping är alltid lika kul... ända tills man står vid kassan och ser... ooops, blev det sååå mycket?? :) Visst har jag också en tur planerad inom kort, troligtvis efter jobbet någon dag i veckan.

Härliga bilder i inlägget innan, med båten och flaggan. En massa barndomsminnen väcks till liv... från både mormor o morfars hus vid vattnet och farmor och farfars stuga på en liten ö, båda i finland.

Ha en fortsatt mysig sommarvecka!
Kram Mia

LenaEva said...

Allvarliga stiliga karlar du omger dig med! Snälla o goa är dom också ser jag=)syns i ögonen, o ja de ÄR lika varandra!
Du ser också glad ut trots fullt upp, men med en sån favoritsysterdotter i huset så skulle nog vem som helst var glad!
Jag längtar efter ikea jag med, var evigheter sen jag var där sist känns det som, fast vi bara har 4 mil dit... men kommer tid kommer råd... Bra att inte hinna shoppa, sparar MASSOR av pengar=)
SEN ska jag shoppa loss=)!!!!
lagom till jul kanske??!!
KRAAAAM

trollmor said...

Är ganska kul att titta på drag hos barn och föräldrar.Ibland är det himla lätt att ta igen barnen vem föräldrarna är.
Ikea å så roligt,hade gärna åkt dit en sväng jag också.
Kram ewa

Taina said...

Vilken fin bild på dig och din systerdotter. Din favvis! Och vem hinner skriva så mycket nu under sommaren? Själv måste jag ta lite ledigt från allt vad datorer heter ett tag. Ska ägna mig åt böcker istället. Bara läsa!!!
Hm IKEA, låter kul. Shoppa loss vetja!
Kram

Signe 1 said...

Oj vad kul det känns att vara tillbaka i bloggvärlden efter en veckas frånvaro:-) Vilka stiliga karlar du har,*ler*. Hoppas allt har gått bra för er!!! Stor kram Sofia

♥ Fyra årstider said...

Ville bara titta in och skicka en sommar kram
~~♥~~ Lotta ~~♥~~

Monica said...

Men kära hjärtandes vad de där karlarna liknar varann!

Stjärnor & Champagne said...

Begravning är ju inte kul...Men herregud så lika dom är allihopa, hihi. Vad kul att se dig på bild, för det är väl du??

Kramkram Anne