Monday 1 June 2009

Tema: rosa

Här är lite fortsättning på mitt nya tema: en ny mugg i samlingen. Vi hälsade på hos goda vänner på lördag kväll (fick inte nog av andra människor trots att vi besökt fyra studenter tidigare under dagen) och herrn i huset gav mig en mugg som han fått av sin arbetsgivare. Jag tar gärna emot så här fina prylar, i synnerhet som jag samlar på muggar i just denna serie - Teema - av Arabia/Iittala.

Kinarosen slog ut igår på morgonen,

men min bellis håller på att blomma ut. Återstår att se om den hämtar sig nu när jag planterat ut den. Ett av mina blomland körde jag över med gräsklipparen förra veckan. Kanske blommorna dör ut så småningom om jag kör över dem varje vecka. Som jag sagt tidigare är jag ingen trädgårdsmästare. Däremot är jag rätt brutal mellan varven mot det som växer där ute ;-) Jag har fört ett enmanskrig mot maskrosorna i många, många år, men idag blev det att ta till kraftigare artilleri. Hittills har jag försökt dra upp växterna med rötter och allt, men de förökar sig ändå. Idag köpte jag äntligen gift och jag hoppas det tar kål på eländet så småningom.

En natt kvar till Bruce!

3 comments:

Kamomilla said...

En mugg till? Oj, hur många har du nu?
Jag har reducerat sonmmarblomstermängden kraftigt, det är liksom ingen ide´jag tar ju ändå livet av allt... Mina perenner mår i alla fall bra så något lyckas ju i alla fall...

Ha det så kul på konserten!

Galleri MochB said...

Vilken mysig mugg! Den har jag inte sett tidigare... Hoppas ni får en superkväll med Bruce :O)

LenaEva said...

Hej Ingela!
Tack för varma goa ord tillmig=)
Hoppas ni får en suveran kväll med Bruce=)
Working on a dream slog mig just, det är ju det vi gör, vi jobbar på drömmen om ett liv med korna men ett friare liv=)
Tack igen!
KRAAAAM