Tuesday 16 June 2009

Litet av varje




Tack snälla Jenny på Kråkered för awarden! Jag blev jätteglad. Däremot är jag så tråkig att jag inte kan välja ut någon att skicka den vidare till, utan jag ger den till alla er vars bloggar jag brukar besöka.

Det var en salig blandning av nytt och gammalt i bakluckan på vår bil när vi kom hem från shoppingturen i lördags.





Maken tyckte den här skylten var så beskrivande för oss, så han kunde inte låta bli att köpa den. Själv håller jag inte med, men visst är den litet lustig trots allt.





Vad passar bättre än en ny fruktkorg nu när sonen sommarjobbar på ett grönsakspackeri.




Litet retrostruk är det över våra nya stugtallrikar. Den ensamma tänkte jag använda som kakfat eller som uppläggningsfat i allmänhet. Ska sanningen fram så är vi lite lata när vi är på stugan. Vi diskar oftast bara en gång - innan vi åker därifrån, så i vardagslag har vi ofta använt papperstallrikar. Nu när vi har fler tallrikar ska det bli en ändring på det, jag lovar att vi ska bli mer ekologiska och bara använda papperstallrikar i nödfall!








Moster ska snart flytta in i en lägenhet och i hennes loppishög hittade jag två fina kakformar. Jag provkörde faktiskt formarna igår för att testa om kakorna lossnar från formen. Det gjorde de och chokladkakorna blev jättegoda, men inte riktigt bildsköna eftersom jag bröade formarna med mannagryn, så ingen bild den här gången...

Burken med sommarbuketten låg inte i loppishögen, men den tiggde jag ändå till mig. Den har en gång tillhört mormor.

Som grädde på moset fick jag - med anledning av nittonårsdagen i söndags - ett smycke från Pearls for Girls av min gubbe.




Nu tycker jag att vi tar varandra i hand och dansar soldansen, för nu har det nog regnat tillräckligt för en lång tid framöver! Let's dance!

12 comments:

Ann-Catrin said...

Ingeka!

kikar in till dig som hastigast här och blir ju störtförälskad i dina söta burkar.. ohh vad ljuvliga de var
retroposlinet är så på modet nu.. mina döttrar fick kaffekoppar i samma som du har men de gick i en rosa ton.
Jag köpte de på auktion för en otroligt billig peng

Vilket vackert smycke sen..
håller med dig om skylten.. lite kul var den

kramar till DIG♥
A-C

Helenas Hem -Om livet på landet said...

Vilken fin present!!! och fina grejer. Skylten var fin/rolig! :)

Kolla in hos mej -UTLOTTNING!

KRAM
/Helena

RockMom said...

Gillar skylten :)

TilkkuSatu said...

Kyltti on ihku. Kirjoin just viikonloppuna hieman muunnellun version tyynyyn :)

Livet på Sjögård said...

Det var ju en skoj skylt :)
Annars oxo fina saker du köpt och tiggt ;)

Dansen måst ha funka, för nu lyser solen :D

Sabina said...

Å vilket härligt halsband du fick! (trots skylten, hihi)
Önskar dig en trevlig midsommar redan. Jag kommer inte att kommentera på ett par dar, har ingen anslutning till villan. Men läser nog mina kommentarer via gubbens telefon. Har testat sätta färdigt inlägg för resten av veckan, så får sii om he lyckas!
Ha en skön midsommar, dansa mera... jag vill ha mycket sol!!!
Kram!

syssi said...

Skylten e jättefin å de andra me, burken var så nostalgisk :) Din man hittade ett härligt halsband. Utseendet på kakorna var nog inte huvudsaken, smaken e viktigare :) Naglarna finns på x3m.

Signe 1 said...

Oj vilka fina saker och vilken fin skylt, me like a lot!!:-)Ja visst är Knodd snygga, *fniss*. Kramis Sofia

Maja said...

Vad mycket fint! Gillar speciellt den roliga skylten... riktigt grumpy kan ju inte karln vara om han också gillar den:D Och fint var halsbandet också!

Mommo hade förresten tallrikar i samma serie, vill jag minnas.

StrandviksVillan said...

Jag tror nog du har dansat, för imorgon ska det bli sol :D

Finfina grejer du visar! Snyggt smycke, och skylten var kul!

Ha en bra kväll! A-C

Stjärnor & Champagne said...

Hallå vännen....Hoppas att allt är bra..Oj vad mycket fint du har fyndat. Och vilket fint halsband du har fått av maken. Ett tips bara, har lite erfarenhet av Pearls for girls och färgen kan lossna fort. Mitt tips är då att låt inte kronan ligga och skava mot det fina hänget med hjärtat. Sätt den uppe i låset eller något istället. Har tillverkat mycket smycken under en tid.

Kramis Anne

trollmor said...

GLAD MIDSOMMAR på dig och hoppas vi får lite sol o värme också.
Skylten var för underbar.Sån skulle ja vilja ha.
Härliga grejor du hittat.
kram på dig
ewa