Wednesday 29 April 2009

Plantagen

Trots nytt inredningsobjekt har inte köplusten infunnit sig än, men det kanske beror på att jag redan köpt det mesta jag ska ha i uterummet. Vi (maken) byggde ju stommen redan förra året och då var det inget fel på shoppingivern ;-)
Det som nu är skönt är att vi slipper släpa in alla kuddar och grejs till natten. Nu får det regna bäst det vill och allt är ändå torrt på morgonen. JEJ!

Idag var jag en sväng till Plantagen, och även om affären redan är full av blommor, finns det inte mycket än som tilltalar mitt öga. Men var så säker, snart är det full fart på blomplanteringen. Jag är alltid ivrig från början av sommaren, men efter semesterstarten brukar växterna blir ganska vanvårdade. Det är så svårt att orka och hinna med allt de korta snuttar vi är hemma och vänder mellan stugbesöken. Får se om jag alls har någon lust att lämna min lilla kuvös i sommar...

9 comments:

StrandviksVillan said...

Jättefina detaljer!!
Ja, det är ju just det som är så tråkigt med en altan om man verkligen piffar till det ordentligt, sen när allt ska bäras in och ut... Och att allt småningom blir täckt av pollen och damm.
Mmmm... det skulle verkligen vara perfekt med ett sånt där rum :)
Fast jag väntar med spänning på mitt lusthus istället - vilket år som helst så!

Fröken Tindra said...

Vad härligt med ett uterum! Vill också ha! =0)
Håller med dig om sommarplanteringarna, de sjanserar i semestertider. T.o.m om vi är mestadels hemma. Vad det nu kan bero på?! ;0)
Ha en skön Valborg!
Kram!

Kamomilla said...

Ska nog bli roligt att se hur det blir när det är klart!!

Jag blir aldrig ivrig med blommor. Försöker nog, men får liksom aldrig riktigt till det...

Stjärnor & Champagne said...

Vilka härliga bilder. Och här finns det såå mycket fina blommor. Vad skönt med inglasning.

Kram på dig...Anne

Jenny said...

Hej Ingela!
Vilken fin kruka i zink du visar där, har nått liknande själv:)

Vad mysigt att ha ett inglasat uterum där man kan låta kuddar o annat ligga kvar över natten..vet inte hur många kuddar jag förstört när jag glömt kvar dem ute i regnet:)

Ha en skön valborg,
Kram Jenny

trollmor said...

Härligt med eran nya altan.
Hemma hos oss används den väldigt flitigt från nu och fram till i september. att sitta där på kvällarna är så skönt och det blir som ett extra rum till huset.
Fina blommor du fixat.
Trevlig helg.
ewa

Sabina said...

Fina bilder! Ja du, det är ju det som är tråkigt med att man handlar allt i förväg, så sedan när det verkligen gäller har man köpt allt och kan inte handla mera (som jag gör till vår villa)!
Ha en riktigt skön Vappen! Kanske du ska njuta på er nya fina terrass?
Kram Sabina

Malin said...

Vilka härliga bilder du visar.
Skulle behöva ta en sväng till Plantagen eller Blomsterlandet för att införskaffa lite billiga blommor. Balkongen är inte riktigt färdigpiffad än=)

Ha en skön Valborg!

Kram

Galleri MochB said...

Jag är också sån! Först är jag så ivrig och vill så mycket, och sen blir det till ingenting...:O)
Glada vappen på dej!