Wednesday 14 January 2009

S.k. sjal

Saker och ting blir inte alltid som man tänkt sig. I förrgår började jag virka på något som jag tänkte skulle bli en sjal, men när jag kommit ca 25 cm på arbetet konstaterade jag att det skulle ha blivit en väldigt styv och otymplig sjal av det hela, så jag virkade ihop eländet till en påse. Kanske jag hittar användning för den en vacker dag, kanske inte. Bättre lycka nästa gång!

Tulpanerna sjunger på sista versen och är utplacerade lite här och var i hushållet.


8 comments:

Sabina said...

De blev ju en gullig påse! Såna har man alltid nån användning för.

LenaEva said...

JAg kan inte ens virka... Men jag har banne mej skruvat ihop de flesta köksskåpen själv!!!
Köpte med tulpaner igår! Härligt!! ska plocka adventsljustakarna idag tror jag, står snart inte ut längre med dom...
Ha det Gött!
Kram Lotta

Maja said...

Sjalsbyrjani liknar lite den sjal, modell elefant, som mamma virkade åt mig i julklapp. Själv är det dåligt med handarbetandet, så jag skulle nog inte ens få ihop till en virkad dammtrasa...:-/

Hem och Lycka said...

Jättesöt påse, jag kan inte virka men skulle vilja lära mig.

kram

Lenas pysselgrop said...

Kanske du kan använda den som lökpåse?

Vit Gladiolus said...

Åhh vilka goa bilder, blommorna i glasen var kanongulligt!
Kram

Livet på Sjögård said...

Månne den kunde hänga i badrummet med bommulsstussar i (om du använder sådant :) eller i sovrummet för lite nässdukar på nattuksbordet... För den blev väldigt söt :)

Och tulpanerna gör sig så bra i dricksglasena!

StrandviksVillan said...

Oj så många fina bilder du visat på sistone! Särskilt de där av snö och is den 9:e.
Hur skulle det vara om du syr en tygpåse och har som foder i den virkade påsen? Gärna i en avvikande färg så den lyser igenom.
Ha det fint! A-C

(ps. jag har inte varit in till stan ännu så jag har inte besökt Blossom...)