Wednesday 14 January 2009

Äntligen

Det tog nästan en månad att få hem den, men den var värd den långa väntan, vår nya vedkorg från Reunion bad och tvål . Visst luktar den gummi - en lukt som jag inte riktigt gillar - men jag hoppas man vänjer sig. Stjärnkudden i länstolen beställde jag hem från Villa Veranda före jul. Sjalen som hänger över ryggstödet har min mamma virkat på 60-talet till sin svärmor, men när denna gick bort, fick mamma sjalen tillbaka. Det är den jag tänkte klona, fast i vitt. Jag ska göra ett försök till, men har inte hunnit ännu.


12 comments:

Galleri MochB said...

Både en vedkorg och en sån vacker inbjudande stol kunde jag också behöva bredvid vår öppna spis...:O) och kanske kudden också på samma gång...

Lenas pysselgrop said...

åh. den e så snygg den där korgen - mums!

Sabina said...

Vilken fin kudde! Det tindrar i mina ögon när jag ser stjärnor :)
Och så mysigt med texten (och stjärnan!!) på väggen. Varifrån är dom?

Anonymous said...

Tack tack! :-) Det är jätteskönt att vara igång med bloggandet och att få vara hemma igen! Hur är allt med dej?

Kramar Benita

Maja said...

Måste bara säga att ni har ett fint hem! Just så där personligt och hemtrevligt som jag tycker är fint. Skulle gärna sätta mig i den där stolen nära värmen, som en kissi:)

Kamomilla said...

Läckert! och speciellt fint med stolen och ynan brevid. utmärkt kombination!

Påsen i förra inlägget kan du väl ha lök i? Söt är den anyway!

LenaEva said...

ÅH! en sån fåtölj vill jag också ha!!! Ser superskön ut! Snygg kudde också!
Ha det gott! kram Lotta

Liljas Corner said...

Åh, just en sån vill jag ha!! Jag har funderat på om den luktar gummi - och det gör den alltså. Bra att veta. Men vill nog ha den ändå! ;)

Anonymous said...

Vilken snygg vedkorg. Härlig fotölj med.
kramis ewa

Vallypee said...

Hi Ingela
Happy new year to you dear. I love the pictures on your posts. So many every day items but 'taken' in such a stylish and artistic fashion. Thanks for your comment on my blog! I do come here now and then but as I can't read it, I just enjoy the pictures. I hope you'll forgive my ignorance ;-)

Tess på Tilda och Mamma said...

Åh så fin vedkorg var nog värt väntan. Tack för dina fina kommentarer hos mig. HA det så bra.
Kramis Tess

Vit Gladiolus said...

Kanonfin kudde!! Vedkorgen är inte dum den heller!!
Kraaaaam