Monday 19 January 2009

Blandat

Det är roligt att ställa till med kalas när gästerna ser ut att uppskatta det som serveras. Där det gapar tomt (ovanför tårtan) skulle skålen med vispgrädde till kladdkakan stå. Vilken miss av mig att glömma den före förevigandet! Det blev ett bra kalas, festföremålet självt och gästerna verkade nöjda och jag tror inte att någon behövde åka hem via grillen när de åkte härifrån.

Så blomsterprydda som vi är idag är vi sällan. Till råga på allt passade min kinaros på att slå ut imorse!

Jag glömde tidigare visa vad som låg i samma paket som vedkorgen från Reunion bad och tvål - en förpackning med fyra förtjusande tvålar. Jag vet inte om jag vågar ställa fram dem, tänk om någon använder dem!

14 comments:

Lenas pysselgrop said...

Nej, från det kaffebordet tror jag nog ingen behövde gå hungrig - mums!

Med flera karlar i huset, tror jag du gör klokt i att inte sätta fram tvålarna.. manssläktet brukar ju inte riktigt alltid förstå sig på det här med våra prydnader ;)

Sabina said...

Åh, vilket kalasbord och härligt med så mycket fina blommor!
Vi ska snart ha dop i huset, men jag är nog inte lika duktig på bakning som du (och jag är lite lat...hehe) så jag kommer nog att beställa tårtorna. Därför uppskattar jag mycket såna som kan baka fint själv!

Nicole said...

Wow vilket kalas. Ingen behövde nog vara hungrig och besviken då de åkte från det =). Grattis till festföremeålet!

Livet på Sjögård said...

Oj, bordet dignar ju av läckerheter. Osten i hörnet ser frästandse ut men kladdkaka säger jag inte heller nej till... :)

Ni ser ut att ha haft jättekul!

Anonymous said...

Åh vad härligt :) Men det är så synd att dem håller tyvärr inte så länge blommorna. Hoppas du har det bra annars!

Kramar Benita

StrandviksVillan said...

Oj mums! Till dig borde man slippa på kalas ;)
Härliga tvålar, hihi, jag skulle nog tänka som dig: vågar man ta fram dom? Men om du lägger dom i en riktigt vacker skål eller korg så kanske ingen vågar röra dom fast ändå sprider dom god doft.

Jag tänkte maila dig, men hittade ingen adress...? Bordet är från "billiga hallen" du vet? ;)
A-C

Kamomilla said...

*dreglar*

Härliga blomster!!!

Vallypee said...

I'm guessing it was someone's birthday? Lovely yummy looking food Ingela and some gorgeous flowers and little gifts? I love the eclectic nature of your blog;)

Anonymous said...

Yes, det går framåt :-)
Mysigt med kalas, längesen man hade det.

Allt bra med dig?

Lisas torp said...

Oj, vilket kaffebord du visar, man blir riktigt sötsugen!
JÄTTETACK för tipset om sv. text till Satumaa!!
Kram
Lisa

Anonymous said...

Skulle knappast tro att någon behövde uppsöka korvmojjen efter detta bord. Himmel vad sugen jag blev på något riktigt gott.
Fina blommbilder
Kram ewa

IKT i min vardag said...

Men så mumsiga godsaker du bjuder på! Hallontårtorna såg underbara ut.
Grattis i efterskott till den stora karln(killen) på den stora dagen.
Men oj vad sugen jag vart på kladdkaka nu...;)

Kramis

Tess på Tilda och Mamma said...

Åh vilka underbara tvålar, önskar mig själv ett gäng med såna. Tack för dina fina ord hos mig, det hjälper.
Ha det så bra.
Kramis Tess

Anonymous said...

Du dom där tvålarna var himla läckra . Trodde först det var stenar.
Kram ewa