Monday 24 November 2008

Utmaning m.m.

Inne hos Junhe på Mangelboden fanns en utmaning till mig. Hon vill att jag avslöjar sju hemligheter om mig. Jag har precis för mig att jag svarat på denna utmaning en gång förr, men eftersom jag inte orkar bläddra bakåt, får ni läsa dem på nytt. Eller kanske jag till och med avslöjar nya hemlisar denna gång.

1. Jag är flygrädd! (också när mina anhöriga är ute och flyger)
2. Jag blir ofta rörd till tårar när jag ser på tv, bl.a. när jag ser inredningsprogram.
3. Jag har bacillskräck, inte alldeles sjuklig, men tillräckligt för att det ska bli jobbigt ibland.
4. Jag vill alltid gå på höger sida om jag promenerar tillsammans med någon annan.
5. Jag har obehag för fötter - också för mina egna.
6. Jag gillar skumma lukter (ex. servicestation, lagerutrymmen), men tål inte parfymdoft.
7. Jag har väldigt lite tålamod och har dessvärre tillåtit den egenskapen att vandra vidare till nästa generation, åtminstone delvis.

Jag antar att de flesta av er redan redogjort för era hemligheter, men om någon ännu känner sig hågad - varsågod och avslöja!

Vilken snöstorm det var igår! Nu ligger snön vit på marken, så det gäller väl att "njuta" så länge den är kvar. Jag valde jag att stanna inomhus hela dagen och jula till det lite till här hemma (till herrarnas stora (?) förtjusning).



På lördag kväll var vi ut till skärgården på en jättetrevlig 50-årsfest hemma hos makens kusin. Sällan man ser så enorma bord hemma hos någon.

Också Pålle har förberett sig för vintern genom att ta på sig vinterrocken.

7 comments:

Livet på Sjögård said...

Pålle såg ut hatt ha mysigt i sin vinterpäls :)

Det är härligt med snö och det har nog verkligen kommit tillräckligt av det goda. Men barnen älskar det :)

ginga said...

Tycker inte om, vill inte ha! Steg upp kl 06.00 för att skotta från halv 7 till halv 8 hade jag skottat bägge gårdarna. Duktig moster?

Kamomilla said...

Dina virkade stjärnor är jättefina!
vad roligt att festen var lyckad! Eller var den?
Jag gillar snö i vanliga fall men idag vet du nog vad jag tyckte om den...

junhe said...

*hihi* härliga hemlisar du har...gillar inte heller parfymdoft =(

vackert stilleben visar du också med hjälp av stjärnor i granris =D

hoppas du haft en bra måndag/ kram junhe

♥ Fyra årstider said...

Vad gulligt med granriset och rosetten...det ska jag göra.
Kram Lotta

Vit Gladiolus said...

Åh så kul att läsa om dig! Att du vill gå på höger sida om dn du går bredvid, ha ha kul!
Kramar

Ann-Catrin said...

men vet du.. det där kunde jag nästan ha skrivit själv... fast inte parfymdoft.. det har jag inga problem med..
Vi är nog lite lika du och jag!!

Men så söta stjärnor..
och vad kul med stora fester.. alldeles för sällan man är på sånt tycker jag!!


Kramar till DIG
A-C