Saturday 24 May 2008

Äntligen


Nu äntligen börjar temperaturen krypa uppåt så att man vågar börja plantera lite sommarblommor också på våra breddgrader. Fast litet i taget så det inte blir så stora förluster ifall om snömannen beslutar sig för att göra ett sista överraskningsbesök i vår.

Maken och jag har haft barnfritt i två dagar. Bägge sönerna har rest till huvudstaden för att delta i de finlandssvenska skolornas stafettkarneval. Lite framgång blev det också, för löparen och hans lag (gymnasiets motionärslag som löpte i gatustafetten) hade som mål att bli sist, men de klådde faktiskt ett lag :) Yngre sonen deltog tillsammans med 93 av sina skolkompisar i skolans hejaklack och de vann hejaklackstävlingen. De hade ett militärtema i år och var klädda i temaenliga kläder. De hade övat in ca 25 ramsor som de skrek ut dagen lång idag. Undrar om sonen har någon röst kvar när han kommer hem i natt.

3 comments:

Kamomilla said...

Knappast har han någon röst kvar..
Mumlis var glad och nöjd men besviken över att inte träffa kjellhell...

Lenas pysselgrop said...

Här har också handlats sommarblommor igår. Sambon lovade plocka in krukorna så länge det finns risk för frost, det var väl snällt :)

Anonymous said...

Fina marguriter o balja. Stod o nöp i en liknande på Jysk häromdagen men snåltarmen tog mig och givetvis ångrade jag mig.
Typisk mig en velpotta, men vågar sägs ju vara det.
Ha en bra dag
kram ewa