Thursday 8 May 2008

Krigsförklaring


Just så. Nu har startskottet för sommarens krig mot maskrosorna gått. Varje sommar för jag en hysterisk kamp mot ogräset, som är så vackert men ändå så hatat. Rätt bra har jag dock lyckats med att hålla eländet från vår "trädgård", i alla fall om jag jämför med grannarna. I min kamp beväpnar jag mig två olika maskrosupptagare, medan maskrosen bara kämpar genom sin existens. Orättvist?


Den gula vårkragen har jag däremot inget emot, men så lyder den också mig och växer endast där jag vill att den ska växa!

5 comments:

Lenas pysselgrop said...

Jaså det börjar vara dags nu? Du skulle svimma om du hälsade på hos oss i början av juni :D

Kamomilla said...

Inga problem här! :)

ginga said...

vem har sagt att gult är fult?
Hittade några kaffefat också men inga koppar

Hans said...

Hohhoijjajaa...

Skogsdoft & havsbris said...

Maskrosorna är ett otyg, men nog är de ändå fina när man ser de allra första som lyser så gult och fint!