Monday 21 April 2008

Rosa sjukan


Jag har alltid trott mig vara immun mot rosa, men nu har jag plötsligt drabbats av rosa hund. Om det beror på något jag ätit eller om jag bara blivit smittad, vet jag inte, men i slutet av förra veckan kom jag plötsligt hem med ett par rosa gardiner från affären. Tro mig, jag trodde aldrig att något i den färgen skulle komma över våra trösklar. Annat än i skjortor till familjens herrar (jag äger faktiskt också ett par t-tröjor i den färgen, men dem har jag inte köpt själv). Och så har jag dessutom gått och köpt lite rosa accessoarer idag också. Oj, oj, undrens tid är inte förbi!

10 comments:

Hans said...

Mmmm... Lingongröt!
:)

Anonymous said...

Jamen, rosa är ju VÅRENS färg! Den e pigg och fin! Kör hårt!

Lenas pysselgrop said...

Rosa e fräscht! Tycker jag nu. Det skulle jag INTE ha sagt för ett år sedan! Så igen hittar jag en del likheter oss emellan.. :)

Kamomilla said...

Mmm. Jag har drabbats av ljusblåa dito... Det hör nog våren till. :D Ljusrött och ljusblått är ju dessutom så urläckert tillsammans med mörkbrunt!!

Anonymous said...

snyggt!! passar ju azsnyggt till de snygga svarta sofforna (me like). blir ju på bra humör när det är ljusa o mjuka färger =)

Anonymous said...

det var jag igen som råka görta mig anonym *hrmm*. för hetsig...

Skogsdoft & havsbris said...

Kanske du går på rosa moön? ;)

junhe said...

godmorgon, jag har heller aldrig gillat rosa men i och med att jag börjat gilla sden lantliga inredningen smyger det på rosa ändå...men jag gillar det...i lagom doser =) ha en bra dag/ kram juhne

alegni said...

minna > sofforna är mörkbruna o går bra ihop med rosa :)

Anonymous said...

Tack för alla din kommentarer!vet inte hur det går med fiskelyckan han kommer inte hem förren nästa söndag!Rosa är min allra bästa färg, jag bara älskar den färgen!

Kramar Millan