Sunday 20 April 2008

Ledsam men härlig vårdag!

I mitt andra blogginlägg här på blogspot hedrade jag de som blev bragda om livet i skolmassakern i Jokela i november. Idag tänder vi ett ljus för de nio finländare som fick sätta livet till i en bussolycka på spanska solkusten sent igår kväll.

Solen har visat sig från sin bästa sida igen och alla grannar har varit ute och stökat omkring på sina gårdsplaner. Det är som om alla vaknat ur vintersömnen. Folk som man inte sett på flera månader skyndar till och är pratsjuka så fort man sticker ut näsan genom dörren. Våren är härlig!

8 comments:

Kamomilla said...

Nog är det ruskigt, det som hände.. Hu ändå.

Mår du bättre idag?

junhe said...

1000 tack vännen för receptet...låter hur gott som helst =) ska ha tjejmiddag på onsdag och då blir det tiramisu tack vare dig =)) ha dt gott/ kram junhe

Anonymous said...

Ja det är så att alla vaknar upp ur sitt ide och är så otroligt pratsamma det är våra grannar också! Vad hemskt det som hände!
Kramar Millan

Lenas pysselgrop said...

Så otroligt onödig olycka nu igen :(

Hans said...

När skall folk lära sig att köra som folk... :(
Våren är härlig men kall och dammig

ginga said...

Jag började må riktigt illa i går då jag hörde om olyckan. Det var till Benadalmena som vi skulle ha farit 28.10.2006!
Hoppas du mår bäter i da än i går

Anonymous said...

Det är så otäckt när något sånt där händer.Men tyvärr händer det.
Ja,det är sant att den här årstiden tinar man fram och det rörs mer runt hus och vägar.
På vintern kryper man in i sitt ide.
kram ewa

Ann-Catrin said...

Hej vännen!!

ja du det är så sorgligt och onödigt när sån t här händer...

Men glädjas åt solen kan man ju alltid göra... och nu hade jag några inlägg som jag missat här... jo du..nu har vi STORA förhoppningar om vackra bilder... och ett smakprov har jag redan sett... fjärilen och blomman var ju sagolik vacker!!

kram kram A-C