Tuesday 8 April 2008

Kultursprängda


Maken och jag har blivit grymt kulturella. På mindre än en vecka har vi varit på tre konserter! Den senaste kom vi precis hem ifrån - en pianokonsert med maestro Andrea Maria Pontarelli. Det är synnerligen lätt att imponera på mig, för jag blir hänförd av allt som jag inte själv kan, men jag tror nog att jag inte var den enda som tyckte den 27-årige pianisten kunde sin sak. Inga noter, all musik direkt från huvudet, via fingrarna till tangenterna. Wow! Före konserten hade vår italiensklärare ordnat ett litet cocktailparty för att vi kursare skulle få träffa och prata med il maestro, så jag passade på att plåta grabben. Om han blir riktigt berömd någon dag, kan det vara bra att ha en gammal bild på honom ;)

Om någon är intresserad av att höra hur det blev med örat, så kan jag meddela att maken lyckades lösa upp proppen. Istället för att spola örat, använde han gummiblåsan till att suga ur örat och då löste sig proppen. Det var sagolikt att börja höra igen. Fast nu hör jag nästan för bra igen en tid.

3 comments:

Jes/Vita villa vila said...

Hej vännen & tack för dina alltid så rara kommentarer hos mig ♥

Vad härligt med konsert & kultur - det får man ofta på tok för lite av!

Kram Jes

Lenas pysselgrop said...

Du borde ju ha ställt dig bredvid honom, där på bilden :)

Anonymous said...

hahhaha skönt med örat =) alltid kul att höra konserten man är på ;)kram i massor