Wednesday 6 February 2008

Bröllop så in i vassen


Min morfar Verners föräldrar Vilhelmina och Henrik fick 14 barn, varav tre par var tvillingar. Åtta av barnen levde till vuxen ålder och gifte sig. Alla barn hade två namn, varav det första började på H och det andra på V/W. En av döttrarna - Hilma - emigrerade till Amerika och den andra - Henrika - gifte sig tre gånger, men hennes bröllopsbilder har jag inte. De övriga ber jag att få presentera här:

Wilhelm och Siri 31.5.1917

Herman och Milma 16.6.1929

Hilma och Axel ca 1930

Herbert och Ellen 14.6.1931

Valdemar och Martha 4.10.1931

William och Wivi 14.8.1932

Verner och Ingeborg (Inga) 13.8.1933

10 comments:

Lenas pysselgrop said...

Vilken skatt - att ha så mycket foton i förvar!

Anonymous said...

Så roligt att du har så många gamla bröloppsfoton.
Gamla bilder är kul tycker jag.
Mina föräldrar har en hel del och jag har bett dem skriva försiktigt vars och när det är och vem/vilka på baksidan på korten.
Ha det bra
kram ewa

~~♥ Mamma Millan ♥~~ said...

ha ha..var ju visst där i går o smaskade på dina goda kakor...delicius!!!Du var ju inte där , så jag tog ett tjuvsmak!!!

Jag länkade dig med:)

ha det så gott!!!Vilka många underbara kort du har...helt ljuvligt!!!

Hanna said...

Vilka underbara foton. Älskar 20 30 tal..helt fantastikt vackert. Vilken mysig blogg...kommer mer än gärna tillbaka. Ha de gott

Ann-Catrin said...

jag säger bara det... tänk vad vackra bilder de tog förr... vilken lycka att ha alla dessa fina!!
Kramar A-C

Laila said...

Äldre foton är så vackra att titta på! Tillhör dom dessutom sin egen släktsaga så... :-)
Håll hårt i dom!

Jes/Vita villa vila said...

Vilka ljuvliga bilder & vad roligt att ha kvar!

Kram Jes

~~♥ Mamma Millan ♥~~ said...

vist var det jag som varit där o norpat lite....hihi

Kul att du gilla vårt pirat rum!!!

Kram MM

Anonymous said...

hej på dej

Ika said...

Otroligt vackert med alla dessa gamla bröllpsbilder!