Tuesday 19 February 2008

Bay City Rollers


Minns någon Bay City Rollers? Igår kom det ett program om tuggummipop på tv och där såg jag skymten av mina gamla idoler. På bilden är jag med min kompis Catherine, vi var verkliga fanatiker under en kort, men intensiv tid. Vi bestämde att vi skulle åka och se dem om de någon gång kom till Finland igen, även om vi var 50 när det hände, för vi hade missat de första gångerna de hade spelningar här. Nå, det hände när vi gick i nian, så då tog vi ledig från skolan en halv vecka och åkte tåg till Helsingfors för att se dem, även om vi hade kommit över dem då redan.

För fem år sedan såg jag Bruce Springsteen när han spelade i Finland för första gången, och förra sommaren åkte hela familjen till Helsingfors för att se The Who. I juli blir det igen en konsertresa, då ska jag återse Bruce, den här gången i sällskap med maken och sjuttonåringen. Femtonåringen Brucestrejkar.

7 comments:

Hans said...

Rock on!
:)

Anonymous said...

hihi vad härliga ni ser ut =)
skoj med konserter!!

ha det bäst /Kram

Anonymous said...

No va ni tuff den där tiden, jag minns nog brudarna!! sa moster

~~♥ Mamma Millan ♥~~ said...

cooola!!!

Ha en härlig dag!!
♥Kram Millan♥

alegni said...

vi blev mobbade när vi gick klädda så här, men det sket vi i :)

Ann-Catrin said...

Vilka underbar nostalgibilder... som att se sig själv på 70-talet""
Kramar A-C

Ika said...

Coola tjejer!!
Så du ska också på Bruce! Vi med! Senaste gången var vi också på hans konsert och då var hela familjen med.Nu är det bara jag och maken. I juni blir det Bon Jovi dessutom!Yay!