Saturday 12 January 2008

Lördagspyssel



Idag har jag knepat och knåpat lite igen. Det har blivit tre besök i pysselaffären den här veckan. Jag ursäktade mig för att jag springer där stup i kvarten, men innehavaren sa att hon blir så glad varje gång hon ser mig. Det är ju roligt att man kan glädja någon med sin närvaro :)
Jag har fått maken med på noterna nu, så idag har vi handlat en ny lampa till vardagsrummet. Den kräver några handtag av honom och en sladdstump från någon elaffärer innan vi kan hänga upp den, men så fort den är uppe, ska ni få se den. Den är egentligen inte alls min stil, men man måste ju ha något som avviker från resten så att det inte ska bli för sterilt.
Skön lördagkväll!

7 comments:

Anonymous said...

Vad kul och vad roligt med ditt pysslande.Det ser helfint ut.
Det gäller att vara listig för att få med (åtminstone min)mannen i sina ideer.Hi hi.
Nu ska jag krypa i säng ,Lilla tingeling svepte förbi och strödde ut sömnpulver.
kram ewa

Ika said...

Stiligt! Jag känner igen detdär ursäktandet...Jag brukar göra det i bokhandeln och ibland också på Posten :O)
Ha en skön söndag!

Hans said...

"Inte alls din stil..."?? Å de säger du nu!
Morr...
:)

Kamomilla said...

Hjälp så fina grejer du gör! Jag är imponerad!

Lenas pysselgrop said...

Åå va härliga saker! Videkissor :) Ljuvligt, alegni!
Igår fixade jag ihop en "järntrådsbukett", inspirerad av din mistel!

Ewa said...

Va fint!
Vi har ingen pysselaffär här. Lite tråkigt. Tidiagre sålde en färgaffär Pandurosaker, men de slutade. Gick inge bra.
Har länge drömt om att öppna en egen pyssel/hobby affär, men men..

Kram
/Ewa

Ewa said...

PS: Kikade in på din makes blogg. Va kul. Där fanns ju ett foto på dig ju! =)

Kram igen
/Ewa